• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
27
عضو هیات رییسه خانه احزاب:

ارتقای کیفیت کالاها با استفاده از توان دانشگاهیان

  • کد خبر : 1669
  • 14 فروردین 1397 - 12:30
ارتقای کیفیت کالاها با استفاده از توان دانشگاهیان

منابع مالی باید به صورت هوشمندانه به سمت تولیداتی هدایت شود که توان رقابت را با کالاهای خارجی داشته باشد.

عضو هیات رییسه خانه احزاب ایران استفاده از توان بخش های علمی و دانشگاهی برای ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی را ضروری دانست و گفت: منابع مالی باید به صورت هوشمندانه به سمت تولیداتی هدایت شود که توان رقابت را با کالاهای خارجی داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، عضو هیات رییسه خانه احزاب درباره نامگذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود:

محور اقتصاد تمامی کشورها اتکا بر ساختارهای داخلی و حمایت از تولید است و براساس آن سیاست های حمایتی خود را وضع می کنند.

 

 ***تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از کالای ایرانی

احمد شریف با بیان این که در ایران در سالیان گذشته برای حمایت از تولیدات داخلی اتفاقات زیادی افتاد، یادآور شد: به این نکته باید توجه کنیم که چرا در اعمال سیاست‌ها آنچنان موفق نبوده‌ایم و رهبر معظم انقلاب با گذشت سال‌ها باردیگر بر استفاده از تولید داخلی و حمایت کالای ایرانی تاکید دارند. 

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: دلایل موفق نبودن در این عرصه باید شکافته شود و در کنار آن از کشورهایی که موفق بوده‌اند، الگوبرداری شود، نباید از واقعیت‌ها فرار کنیم چرا که اگر صورت مساله را پاک کنیم به هیچ عنوان موفق نخواهیم بود، در این سال ها ما استراتژی مشخصی برای این بخش نداشته‌ایم.

 
شریف ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه صوتی و تصویری یکی از کارخانه‌های معتبر کشور پارس گراندیک بود که با انواع تولیدات صوتی و تصویری خارجی رقابت تنگاتنگی داشت اما به دلیل این که در حوزه تحقیقات و پژوهش رقابتی نداشت کاملا از عرصه خارج شد و میدان در دست رقبای خارجی است.

وی با بیان این که هر کشوری در تولید یک یا بعضی کالاها تبحر دارد و انحصاری آن است، گفت: در این زمینه غافل شده بودیم و به عنوان مثال پسته ایرانی و زعفران که زمانی انحصار تولید آن در اختیار ایران بود در حال اضر کشورهای خارجی از ما جلو زده اند. 

***تصمیمات دولت برای حمایت از کالای ایرانی

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی افزود: بنابراین مهم ترین تصمیمی که دولت می تواند در حمایت از تولیدات داخلی انجام دهد، این است که تصمیماتی اتخاذ کند تا منابع مالی به صورت هوشمندانه به سمت حمایت از تولید کالاهایی که توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند، هدایت شود.

شریف ادامه داد: از طرف دیگر تولید باید با هدف صادرات شکل بگیرد یعنی کیفیت کالای داخلی به حدی برسد که از کیفیت کالای خارجی بالاتر باشد اگر این اتفاق بیفتد، در داخل کشور هم مردم انگیزه خرید کالای ایرانی پیدا می کنند و در کنار آن هم باید تبلیغات موثری صورت بگیرد. 

 

***حضور ایران در سازمان تجارت جهانی

وی به تلاش ایران برای حضور در سازمان تجارت جهانی اشاره کرد و اظهارداشت: اگر ایران می خواهد وارد سازمان تجارت جهانی شود حتما باید در تولید کالاهای داخلی تغییرات اساسی دهد چرا که با این وضعیت کنونی نمی توانیم رقابت کنیم و کسانی موفق می شوند که از مزیت نسبی برخوردار بوده و توان رقابت با کالاهای دیگر کشورها را داشته باشند. 

وی گفت: بنابراین باید در حمایت از تولید ملی همه دست به دست هم دهیم و از همه سلیقه‌ها استفاده کنیم اگر در عرصه هوا و فضا پیشرفت زیادی داشته ایم علت اصلی آن است که در این بخش از توان همه افراد حتی کسانی که اختلاف سلیقه داشتند، استفاده شده است. 

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی تصریح کرد: گاهی به خاطر اختلاف سلیقه خیلی راحت از کنار توان و تخصص متخصصان داخلی عبور می‌کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ سال جدید را سال « حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

منبع:ایرنا
انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=1669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.