• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
30
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد:

۴۶ حزب سیاسی در مشهد فعالیت دارند

  • کد خبر : 3837
  • 09 اسفند 1399 - 8:00
۴۶ حزب سیاسی در مشهد فعالیت دارند
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد از فعالیت ۴۶ حزب سیاسی در این استان خبر داد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد از فعالیت ۴۶ حزب سیاسی در این استان خبر داد.

*** صادرات مجوز تاسیس دفاتر محلی احزاب

به گزارش منتخبین، احمد ریواده با بیان اینکه ۴۶ حزب سیاسی در مشهد فعالیت دارند، اظهار داشت:

فعالیت ۴۶ حزب و تشکل سیاسی در مشهد نشان می‌دهد مشهد و به تبع آن خراسان رضوی به عنوان یکی از قطب‌های مهم در فعالیت حزبی کشور به شمار می آید و در مجموع می‌توان گفت تاسیس و فعالیت این تعداد تشکل سیاسی فرصت مناسبی برای مشارکت بالای مردم شهرستان مشهد در انتخابات پیش روست.

وی با بیان اینکه به استناد کمسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب، فرمانداری‌ها مجوز تاسیس دفاتر محلی احزاب را صادر می‌کنند افزود:

بیشتر دفاتر احزاب در مشهد فعالیت خود را از سال ۹۶ به بعد آغاز کرده و مجوز تاسیس گرفته‌اند.

در مجموع ۵۱ حزب در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند که که ۱۳ تشکل از این تعداد فعالیت استانی دارند و ۳۸ حزب نیز در قالب شعبات استانی تشکل‌های کشوری فعالیت می‌کنند.

ریواده در ادامه، خاطرنشان کرد:

دفاتر نمایندگی تشکل‌های ملی در استان متاثر از سیاست‌گذاری احزاب در سطح کلان و ملی هستند و در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی در ۲ انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری فعلا فعالیت تشکل‌های سیاسی استان در قالب بازنشر دیدگاههای ملی در خصوص این ۲ انتخابات است.

برخلاف ۲ انتخابات یاد شده، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رویکرد محلی داشته و در چارچوب توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی قرار دارد و از طرفی وظایف شوراها غیر سیاسی و بیشتر اجتماعی و عمرانی است.

*** بیشترین فعالان سیاسی در مشهد؛ تشکل جنبش مطالبه

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد در پایان با بیان اینکه تحرکات و نشست‌های احزاب فعلا بر روی بررسی لیست‌های انتخاباتی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا متمرکز است و در مجموع تحرکات انتخاباتی کنونی احزاب و تشکل‌های سیاسی مشهد در حال حاضر با ثقل و محوریت انتخابات شوراها در جریان است، اظهار کرد:

در شهر مشهد حزب موتلفه اسلامی، حزب کارگزاران سازندگی، حزب جمهوریت و حزب اسلامی کار به نسبت دیگر تشکل‌های سیاسی فعال‌تر هستند البته باید گفت احزاب اصولگرا در مجموع نسبت به جریانات منتسب به اصلاح طلبی فعالیت بیشتری دارند.

در بین تشکل‌های متعدد فعال در مشهد، تشکل جنبش مطالبه در سطح شهر مشهد در قالب معرفی فعالان سیاسی فعالیت بیشتری دارد.

*** برگزاری انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی در خرسان رضوی 

به گزارش منتخبین، بنا بر اعلام رسمی وزارت کشور انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در سطح ۸۱ شهر و ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر و ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد و بیش از نیمی از جمعیت استان در شهرستان مشهد سکونت دارند.

۷۰۰ نفر از این تعداد عضو شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی در سطح استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند.

در مجموع کمتر از پنج درصد از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=3837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.