• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
15

افشای نامه دلایل رد صلاحیت لاریجانی / از سهیم بودن در وضع موجود تا مداخله فرزندان در قراردادهای مجلس

  • کد خبر : 7076
  • 27 آذر 1400 - 17:21
افشای نامه دلایل رد صلاحیت لاریجانی / از سهیم بودن در وضع موجود تا مداخله فرزندان در قراردادهای مجلس
نامه‌ شورای نگهبان درباره دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری از سوی خبرنگاران رسانه‌های خارج از کشور و برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نزدیک به لاریجانی در فضای مجازی منتشر شد.

نامه‌ شورای نگهبان درباره دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری از سوی خبرنگاران رسانه‌های خارج از کشور و برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نزدیک به لاریجانی در فضای مجازی منتشر شد.

 

*** افشای نامه دلایل رد صلاحیت لاریجانی

 

به گزارش منتخبین، صبح امروز ( شنبه ۲۷ آذر) نامه‌ آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان درباره دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری از سوی برخی خبرنگاران رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نزدیک به لاریجانی منتشر شد.

در این نامه که اصالت آن در پیگیری‌‌های خبرنگار فارس تأیید شد، سهیم بودن رئیس سابق مجلس در بخش هایی از نابسامانی و وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر (دولت دوازدهم) و عدم رعایت اصل ساده زیستی مسئولان، مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر اساس ملاحظه فهرستی از اموال غیر منقول مربوط به همسر و فرزندان، اعلام شده از سوی مراجع قانونی کشور، از جمله دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی اعلام شده است.

در نامه به دبیر شورای نگهبان، سفرهای متعدد اعضای خانواده علی لاریجانی به خارج از کشور از جمله اروپا و آمریکا و اقامت فرزند دیگرش در آمریکا و اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک وی در انگلیس بر خلاف مصوبه لازم الاجرای شورای عالی امنیت ملی نیز به عنوان دیگر علل رد صلاحیت رئیس سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است.

این نامه همچنین تصریح کرده است که مداخله یکی از فرزندان علی لاریجانی را در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس شورای اسلامی در زمان ریاستش بر مجلس یکی از علل رد صلاحیت وی است.

حمایت از افراد ردصلاحیت شده و دفاع از عملکرد آنها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود و مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله فتنه سال ۱۳۸۸ نیز از دیگر دلایلی است که در نامه منسوب به آیت‌الله جنتی برای رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ذکر شده است.

در این نامه منتشر شده در فضای مجازی خطاب به رئیس سابق مجلس آمده است که تصمیم‌گیری درباره احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری مطابق بند ۹ اصل ۱۱۰ و اصل ۱۱۵ قانون اساسی بر مبنای گزارش های رسمی دستگاه های قانونی و شناخت و اطلاعات اعضا از سوابق و ویژگی های داوطلبان، پس از بحث و مذاکره با رأی مخفی صورت می گیرد و مستند رأی اعضای شورای نگهبان ممکن است یکسان نباشد و مانند تصمیم گیری در موارد مشابه در سایر نهادها، هر یک از اعضا به یک یا چند گزارش یا اطلاعات خود توجه کرده باشند.

به گزارش فارس، پس از انتشار نامه دبیر شورای نگهبان به علی لاریجانی، نامه‌ای که از سوی این داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به شورای نگهبان نوشته بود، نیز امروز در فضای مجازی منتشر شد.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=7076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.