• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
15
منتخبین گزارش می‌دهد:

افتضاح اقتصادی برای آمریکا/ کارنامه اقتصادی بایدن سیاه است

  • کد خبر : 7269
  • 17 بهمن 1400 - 14:20
افتضاح اقتصادی برای آمریکا/ کارنامه اقتصادی بایدن سیاه است

آمریکا در سال ۲۰۲۱ با داشتن کسری بودجه‌ای نزدیک به سه تریلیون دلار، در کنار یونان و ایتالیا در میان ۱۰ کشور جهان با بدترین کسری بودجه قرار گرفت.

آمریکا در سال ۲۰۲۱ با داشتن کسری بودجه‌ای نزدیک به سه تریلیون دلار، در کنار یونان و ایتالیا در میان ۱۰ کشور جهان با بدترین کسری بودجه قرار گرفت.

 

*** افتضاح اقتصادی برای آمریکا

 

به گزارش منتخبین، تنها در دو دهه گذشته، دولت‌های آمریکا با حمایت کامل فدرال رزرو (بانک مرکزی)، کسری بودجه این کشور را به بیش از ۱۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی رساندند.

بر اساس گزارش اخیر وزارت خزانه داری ایالات متحده، سیاست مالی فعلی آمریکا پایدار نبوده و کسری بودجه این کشور را در میان ۱۰ کشور با بدترین کسری بودجه قرار داده است.

کسری بودجه بالای ۲.۷۷ تریلیون دلاری آمریکا در سال گذشته در حالی به ثبت رسید که دولت جو بایدن در ماه های پایانی سال ۲۰۲۱ با تورم سنگین ۷ درصدی مواجه شد که این میزان تورم از ژوئن ۱۹۸۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

 

 

*** بزرگترین ضرر برای آمریکا

 

در کنار کسری بودجه و افزایش تورم، بورس آمریکا در اولین ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ تحت تاثیر نوسانات بزرگ پولی بانکی قرار گرفت و شاهد بدترین ضرر و زیان از ابتدای همه گیری کرونا بوده است.

اگرچه شاخص‌ها تا حدودی جبران افت شدید ماه‌های گذشته را نشان می دهد، اما در مجموع سهام «نزدک» بدترین ماه خود را از مارس ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) شاهد بود و حدود ۹ درصد سقوط کرد و شاخص‌های S&P۵۰۰ و داوجونز به ترتیب افت ۵.۳۰ و ۴ درصدی را تجربه کردند.

شاخص نزدک در نوامبر سال ۲۰۲۱ به پیک خود رسیده بود.

 

*** دلیل اصلی این اتفاق چیست؟

 

به گزارش منتخبین، کارشناسان همزمان با کاهش ارزش دلار، موضوع حمله احتمالی روسیه به اوکراین و نگرانی‌ها نسبت به اقدامات بانک مرکزی آمریکا در اعمال سیاست‌های پولی انقباضی را عامل افت نسبتا سنگین شاخص‌های سهام در بورس وال استریت می‌دانند.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=7269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.