• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

عمران خان اکثریت کرسی‌های انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان را کسب کرد

  • کد خبر : 8911
  • 25 مهر 1401 - 15:09
عمران خان اکثریت کرسی‌های انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان را کسب کرد

عمران خان توانست در انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان که روز یکشنبه برگزار شد، اکثریت کرسی‌ها را کسب کند که جرقه‌ای برای کارزار انتخاباتی‌اش با هدف فشار بر دولت نوپای اسلام‌آباد برای برگزاری انتخابات زودهنگام محسوب می‌شود.

عمران خان توانست در انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان که روز یکشنبه برگزار شد، اکثریت کرسی‌ها را کسب کند که جرقه‌ای برای کارزار انتخاباتی‌اش با هدف فشار بر دولت نوپای اسلام‌آباد برای برگزاری انتخابات زودهنگام محسوب می‌شود.

 

*** عمران خان اکثریت کرسی‌های انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان را کسب کرد

 

به گزارش منتخبین، بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان و شمارش آرا، عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور توانست از هشت کرسی انتخابات میان دوره‌ای شش کرسی را کسب کرده و پیروز شود. حزب مردم پاکستان، یکی از اعضای ائتلاف حاکم نیز دو کرسی دیگر را کسب کرد.

درحالیکه عمران خان تنها می‌تواند یکی از کرسی‌های کسب شده را برای خود نگه دارد اما این پیروزی به منزله حمایت بیش از ۲۲۰ میلیون نفر از اوست. وی که پیش از ورود به عرصه سیاست، یک بازیکن کریکت بود در پی رای عدم اعتماد در آوریل ۲۰۲۲ از قدرت بیرون رانده شد و پس از آن یکسری تجمعاتی را در سراسر پاکستان برگزار کرده که افراد زیادی را نیز به خود جذب کرد و هدفش برگزاری انتخابات زودهنگام است.

“فواد چودری”، یکی از رهبران ارشد حزب عمران خان “تحریک انصاف”‌ در توئیتی نوشت: من از دولت و این تشکیلات می‌خواهم که به خواسته اکثریت مردم احترام گذاشته و به سرعت انتخاباتی دیگر برگزار کنند. ما آماده گفت‌وگو درباره چارچوب انتخابات با دولت هستیم.

این تنش سیاسی در حالی رخ داده که دولت شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان با وضعیت بد اقتصادی روبروست.

همچنین این رای گیری میان دوره‌ای پس از آن برگزار شد که تمامی ۱۳۱ قانونگذار پارلمان پاکستان از حزب عمران خان از مجلس عوام این کشور در آوریل و در پی تغییر دولت استعفا دادند.

درحالیکه این پیروزی باعث جسور شدن عمران خان و حامیانش می‌شود، مشکلات حقوقی کنونی او ممکن است جلوی جاه طلبی‌های سیاسی او را بگیرد.

کمیسیون انتخابات پاکستان نیز اعلام کرده که حزب نخست وزیر سابق این کشور منابع مالی غیرقانونی خارجی از آمریکا، استرالیا و امارات دریافت کرده است. حزب مذکور اما این اتهام را رد کرده است.

هرگونه تصمیم درباره اینکه این حزب درخواست تجدیدنظر را از دست بدهد و مشمول مجازات شود، برعهده دیوان عالی است. البته شاید حزب عمران خان با ممنوعیت در رقابت انتخاباتی روبرو شود.

در همین حال، آژانس عالی تحقیقات پاکستان نیز شکایتی را علیه عمران خان بابت دریافت این مبالغ غیرقانونی در حساب‌های این حزب از یک گروه سرمایه گذاری خصوصی منحل شده مستقر در دوبی تنظیم کرده است.

این محکومیت کیفری شاید باعث شود تا عمران خان برای پنج سال از حضور در عرصه سیاست منع شود.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=8911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.