• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3
منتخبین گزارش می دهد:

آخرین تلاش انتخاباتی بایدن و ترامپ در مریلند و اوهایو

  • کد خبر : 8947
  • 16 آبان 1401 - 15:09
آخرین تلاش انتخاباتی بایدن و ترامپ در مریلند و اوهایو

در آخرین روز کمپین انتخاباتی میان دوره‌ای در آمریکا، جو بایدن گردهمایی خود را در مریلند و دونالد ترامپ در اوهایو برگزار می‌کند.

در آخرین روز کمپین انتخاباتی میان دوره‌ای در آمریکا، جو بایدن گردهمایی خود را در مریلند و دونالد ترامپ در اوهایو برگزار می‌کند.

 

*** آخرین تلاش انتخاباتی بایدن و ترامپ در مریلند و اوهایو

 

به گزارش منتخبین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آخرین گردهمایی خود پیش از برگزاری انتخابات را در مریلند برگزار می کند. دموکرات ها در این شهر از شانس پیروزی بالایی برخوردار هستند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز آخرین گردهمایی خود را در اوهایو برگزار می کند.

اوهایو اهمیت ویژه ای برای ترامپ دارد زیرا یکی از نخستین شهرهایی است که او توانست قدرت بی پایان خود را در میان رای دهندگان جمهوری خواه نشان دهد.

براساس گزارش الجزیره، با وجو آنکه تاکنون بیش از ۴۱ میلیون رای به صنوق های رای گیری ریخته شده است، اما گردهمایی امروز(دوشنبه) تصمیم نهایی رای دهندگان را مشخص می کند که زودتر از موعد درانتخابات شرکت می کنند و یا فردا(سه شنبه ۸ نوامبر) به پای صندوق های رای می روند.

نتایج این انتخابات تاثیر زیادی بر دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری بایدن داشته و تصمیم های سیاسی این کشور از جمله اختصاص کمک های نظامی و مالی به اوکراین در جنگ با روسیه را شکل می دهد.    

در حالی که تنها یک روز تا برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا باقی مانده، جو بایدن در آخرین گردهمایی انتخاباتی خود در نیویورک هشدار داد که پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای روز سه شنبه باعث تضعیف دموکراسی در کشور می شود.

رئیس جمهور آمریکا در این گردهمایی در کالج لارنس در شمال نیویورک اظهار کرد بسیاری از نامزدهای جمهوری خواه با تکرار ادعاهای نادرست ترامپ درباره انتخابات ۲۰۲۰ هنجارهای دموکراسی آمریکا را تهدید می کنند.

دموکراسی در برگه های رای است. شما نمی توانید وقتی پیروز شدید کشور را فقط دوست داشته باشید.

این در حالی است که دونالد ترامپ نیز در آخرین گردهمایی خود در شهر میامی بار دیگر بر حضور دوباره خود در کاخ سفید تاکید و تصریح کرد حتما بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد اما این بار هوشیار خواهد بود.

مشاوران ترامپ اظهار کرده‌اند که انتشار اطلاعیه رسمی برای شرکت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، ممکن است در ماه جاری میلادی صورت بگیرد.

در همین حال جو بایدن در سخنانی در پنسیلوانیا نیز هشدار داد شکست احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای، دهه‌ها عواقب برای مردم این کشور دارد.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با سفر به همین ایالت، در جمع جمهوری خواهان، پیروزی سراسری حزبش در این ایالت را پیش بینی کرد و رای دهندگان آمریکایی را به رای دادن به دکتر «مهمت آز» به عنوان نماینده جمهوری خواهان پنسیلوانیا تشویق کرد.

 

ترامپ همچنین دریک گردهمایی انتخاباتی در شهر پیتسبورگ گفت:

اگر می خواهید روند تخریب کشور را متوقف کنید و بعد از این سه شنبه رویای آمریکایی‌ها را محقق کنید، باید به شکلی گسترده به جمهوری خواهان رای دهید.

 

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا قرار است فردا ۸ نوامبر (۱۷ آبان) برگزار شود؛ انتخاباتی که نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در آن را به دلیل نارضایتی‌های رأی‌دهندگان از وضعیت اقتصادی محتمل می‌دانند.

البته در مجلس نمایندگان آمریکا چشم‌اندازها برای پیروزی جمهوری‌خواهان روشن‌‌تر از مجلس سنا است.

در سنا، ۱۰۰ کرسی موجود در حال حاضر به صورت ۵۰-۵۰ میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تقسیم شده، اما با توجه به آنکه رأی تساوی‌شکن از آن معاون رئیس‌جمهور است که در حال حاضر دموکرات است اکثریت این مجلس تاکنون به نوعی در دست دموکرات‌ها است.

در انتخابات میان‌دوره‌ای که معمولاً به عنوان همه‌پرسی برای عملکرد رئیس‌جمهور مستقر و حزب او قلمداد می‌شود تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا به رأی گذاشته می‌شوند.

در قانون اساسی آمریکا دوران حضور هر قانونگذار مجلس نمایندگان دو سال و قانونگذاران سنا ۶ سال تعیین شده است.

در سنا، دوره نمایندگی یک سوم سناتورها هر دو سال به پایان می‌رسد و بنابراین، سرنوشت یک سوم کرسی‌ها باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=8947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.