• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
26

طبیعت بهاری منطقه نوژی‌وران

  • کد خبر : 1611
  • 05 فروردین 1397 - 15:32
طبیعت بهاری منطقه نوژی‌وران

طبیعت بهاری منطقه نوژی‌وران در استان کرمانشاه از زیبایی خاصی برخوردار است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، « نوژی‌وران » یکی از روستاهای زیبا و خاطره‌انگیز استان کرمانشاه در دامنه کوه تاریخی بیستون است. روستای « نوژی وران » در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر هرسین و در ۳۶ کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع […]

شکوفه های بهاری طبیعت بهاری طبیعت بهاری نوژی‌وران طبیعت بهاری نوژی‌وران طبیعت بهاری نوژی‌وران طبیعت بهاری نوژی‌وران طبیعت بهاری نوژی‌وران طبیعت بهاری منطقه نوژی‌وران طبیعت بهاری نوژی‌وران

طبیعت بهاری منطقه نوژی‌وران در استان کرمانشاه از زیبایی خاصی برخوردار است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، « نوژی‌وران » یکی از روستاهای زیبا و خاطره‌انگیز استان کرمانشاه در دامنه کوه تاریخی بیستون است.

روستای « نوژی وران » در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر هرسین و در ۳۶ کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده است.

جاذبه‌های طبیعت بهاری منطقه نوژی‌وران

روستای نوژی‌وران روستایی واقع شده در دشت با بافت مسکونی متمرکز است. و به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی متنوع و کم‌نظیر یکی از روستاهای زیبا و شگفت انگیز استان کرمانشاه است.

طبیعت بهاری منطقه نوژی‌وران و مراتع غنی، ارتفاعات بلند، سراب نوژی وران و دیگر چشمه‌ساران جوشان از جذابترین جلوه‌های طبیعی این روستا به شمار می‌روند.

مناظر درختان و درختچه‌های کوتاه و بلند و انواع جانوران وحشی مانند بزکوهی، خرس، پلنگ، گرگ و روباه از جاذبه‌های حیات وحش این روستا هستند.

دشت چمچمال و مراتع غنی و حاصلخیز، یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین دشت‌های استان کرمانشاه است که در حوالی روستای نوژی وران واقع شده است.

آبزیان و انواع جانوران و پرندگان وحشی از بهترین جلوه‌های طبیعت اطراف رودخانه این روستا به شمار می‌روند.

پوشش گیاهی

مراتع سرسبز وخرم، انواع درختان از قبیل کیکم، شن و زالزالک، بلوط انجیر، ارژن، گلابی، آلبالوی وحشی به همراه انواع گیاهان دارویی مانند گل ختمی، آویشن و سرخ پا از جاذبه‌های طبیعی این روستا به شمار می‌روند.

همچنین روخانه دینورآب از شرق روستا می‌گذرد که حواشی این رودخانه مناظر بدیع و خارق العاده‌ای را خلق کرده است.

آداب و رسوم

از مهمترین مراسم‌های مردمان نوژی وران می‌توان به مراسم عزاداری در ایام محرم به ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد. مردم روستا در فاصله روزهای هفتم تا نهم محرم به پختن انواع غذاهای نذری، به خصوص حلیم می‌پردازند.

اجرای برخی بازی‌ها و ورزش‌های محلی در این روستا بسیار متداول است که شاخص‌ترین آنها پلان، قمچان، کوره کوره، دار بالان، خط خطان، گردکان بازی و خومان شارکی است.

منبع:
انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=1611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.