• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1
منتخبین گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی فایننشال‌تایمز از سال ۲۰۲۴/ سایه ترامپ بر انتخابات آمریکا و آینده جنگ غزه

  • کد خبر : 12330
  • 10 دی 1402 - 10:20
پیش‌بینی فایننشال‌تایمز از سال ۲۰۲۴/ سایه ترامپ بر انتخابات آمریکا و آینده جنگ غزه

فایننشال تایمز در پیش بینی خود از تحولات سال نو میلادی (۲۰۲۴)، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را بدترین رقابت های انتخاباتی در طول تاریخ این کشور پیش بینی کرد و درباره جنگ غزه ابراز امیدواری کرد که فشارهای دیپلماتیک اوضاع را کنترل کند.

فایننشال تایمز در پیش بینی خود از تحولات سال نو میلادی (۲۰۲۴)، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را بدترین رقابت های انتخاباتی در طول تاریخ این کشور پیش بینی کرد و درباره جنگ غزه ابراز امیدواری کرد که فشارهای دیپلماتیک اوضاع را کنترل کند.

 

*** چشم انداز ۲۰۲۴

 

به گزارش منتخبین، فایننشال تایمز نوشت: با فرض رفع موانع قانونی اخیر علیه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در ایالت های کلرادو و مین، مبارزات انتخاباتی او علیه جو بایدن بدترین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا خواهد بود.

این گزارش افزود: این رقابت بین ترامپ و بایدن بسیارتنگاتنگ خواهد بود. ترامپ که دستکم در یکی یا احتمالا دو تا از چهار محاکمه خود تا قبل از انتخابات محکوم خواهد شد آن را مجازاتی از سوی «خانواده جنایتکار بایدن» معرفی خواهد کرد. اما با وجود افزایش سن بایدن، اکثریت محدودی در دوره دوم از وی حمایت می کنند و ترامپ را پس می زنند.

پیش بینی فایننشال تایمز درباره گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس نیز با پاسخ منفی درباره گسترش آن به یک درگیری تمام عیار مطرح شد.

این رسانه درباره این جنگ نوشت: جنگ غزه، خشونت را در منطقه به راه انداخت. بیشترین نگرانی درباره درگیری بین حزب الله لبنان و نیروهای اسرائیلی و تبدیل شدن آن به درگیری کامل بین دو طرف است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وضوح اعلام کرده که دیگر نمی تواند با مبارزان حزب الله که در مرز لبنان و این رژیم مستقر هستند کنار آید اما این امید وجود دارد که فشارهای دیپلماتیک اوضاع را کنترل کند.

این رسانه افزود حتی اگر درگیری حزب و رژیم صهیونیستی تشدید شودt واشنگتن و تهران خواهان گسترش درگیری ها در منطقه نیستند اما اوضاع به شکل نگران کننده ای متشنج است.

فایننشال تایمز همچنین پیش بینی کرد که اقتصاد آمریکا در کوتاه مدت موفق به فرود نرم شود. به نوشته این رسانه، حتی کاهش تورم فدرال رزرو را در سال جاری شگفت زده کرد و رشد اقتصادی قوی تر از انتظار اقتصاددانان بوده است.

درباره تحولات انگلیس و احتمال نخست وزیری کی یر استارمر این روزنامه نوشت: بله، اگرچه ممکن است انتخابات انگلیس تا ژانویه ۲۰۲۵ برگزار نشود. محافظه کاران ریشی سوناک به نظر متفرقه و خسته به نظر می رسند.

فایننشال تایمز درباره رشد اقتصادی چین و این که آیا به ۳ درصد یا کمتر خواهد رسید نوشت: خیر.کیفیت رشد اقتصادی چین قطعا در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری بدتر شده است. بازار املاک که تقریباً یک سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، به آرامی در حال فروپاشی است. بسیاری از دولت های محلی در بدهی غرق شده اند. مصرف کننده چینی مردد است. اما رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ با کمک مجموعه ای از بسته های نجات بدهی، طرح های محرک مالی و سایر اشکال حمایت دولتی، به راحتی از ۴ درصد فراتر خواهد رفت.

فایننشال تایمز درباره احتمال حمله چین به تایوان با تغییر رئیس جمهور در تایوان نوشت: خیر این حمله رخ نخواهد داد.

بسیاری از مردم در داخل و خارج از تایوان، این روزها به دلیل مانورهای نظامی رو به گسترش چین، بیشتر نگران جنگ هستند. لای چینگ ته نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری تایوان از حزب حاکم دموکراتیک مترقی، نیز پیشینه بسیار متفاوتی با تسای اینگ ون، رئیس جمهور فعلی دارد. اما واضح است که وی از موضع سیاست محتاطانه تسای در چین پیروی خواهد کرد. به نظر می رسد رهبری چین تحت ریاست جمهوری شی جین پینگ نیز همچنان معتقد است که این شانس را دارد که تایوان را بدون جنگ با افزایش ارعاب نظامی، نفوذ سیاسی، فریب های اقتصادی و انزوای بین المللی مجبور به اتحاد کند.

این گزارش ادامه حمایت مالی آمریکا و اتحادیه اروپا از اوکراین را در سال آینده میلادی محتمل دانست و نوشت: دولت بایدن مصمم است به حمایت ها ادامه دهد. توافق با جمهوریخواهان کنگره شامل توافق بر سر امنیت مرزی به ازای کمک به اوکراین خواهد بود. نگرانی بیشتر، بازگشت ترامپ به قدرت است.

فایننشال تایمز درباره شانس موفقیت اورسولا فون در لاین برای دومین بار به عنوان رئیس کمیسیون اروپا پیش بینی مثبتی ارائه داد و آن را با کمی تلاش امکان پذیر دانست. این رسانه نوشت: فون در لاین در دوره‌ای که با بحران‌ها مشخص شده بود، خود را به خوبی تبرئه کرد و ارزش اقدام مشترک اتحادیه اروپا در وام‌گیری، سلامت، هزینه‌های دفاعی و سیاست انرژی را به اثبات رساند. قرارداد سبز اروپایی او تا حد زیادی در مسیر خود باقی مانده است.

در حوزه مسائل آب و هوایی فایننشال تایمز پیش بینی کرد که سال ۲۰۲۴ ازنظر گرم ترین سال در ۱۷۴ سال گذشته ثبت شود. این رسانه نوشت بسیاری از دانشمندان انتظار دارند که سال ۲۰۲۴ حتی از سال ۲۰۲۳ هم گرم تر باشد زیرا گرمای سال ۲۰۲۳ با ظهور یک الگوی آب و هوایی طبیعی ال نینو تقویت شد. این الگو معمولاً بیشترین تأثیر را بر دمای جهانی پس از رسیدن به اوج خود دارد – که ممکن است این اوج تا ژانویه ۲۰۲۴ رخ ندهد.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.