• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0
منتخبین گزارش می‌دهد:

۲۰۲۴، سال زلزله سیاسی در آلمان در سایه صعود حزب افراطی

  • کد خبر : 12351
  • 11 دی 1402 - 11:02
۲۰۲۴، سال زلزله سیاسی در آلمان در سایه صعود حزب افراطی

یک رسانه آلمانی در مطلبی با توجه به چشم انداز خوب موفقیت و صعود حزب افراطی آلمان در انتخابات‌های پیش رو خطر یک زلزله سیاسی در سال ۲۰۲۴ را بیخ گوش آلمان و دولت ائتلافی آن به رهبری اولاف شولتز دانست.

یک رسانه آلمانی در مطلبی با توجه به چشم انداز خوب موفقیت و صعود حزب افراطی آلمان در انتخابات‌های پیش رو خطر یک زلزله سیاسی در سال ۲۰۲۴ را بیخ گوش آلمان و دولت ائتلافی آن به رهبری اولاف شولتز دانست.

 

*** ۲۰۲۴ ، سال زلزله سیاسی در آلمان در سایه صعود حزب افراطی

 

به گزارش منتخبین، روزنامه “ویرتشافتز ووخه” آلمان در مطلبی نوشت: خطر یک زلزله سیاسی در سال ۲۰۲۴ آلمان را تهدید می‌کند. تمرکز: انتخابات ایالتی در سه ایالت شرقی آلمان است که حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به یک معجزه و موفقیت در آن امیدوار است.

“میشل فریدمن”، روزنامه نگار معروف آلمانی اخیراً در سخنانی گفته است: سال آینده سال حزب افراطی جایگزینی برای آلمان است. او با نگرانی به سال های آینده می نگرد. فریدمن می ترسد که اولین ایده ها در مورد ائتلاف با حزب راستگرا پس از آن از نظر اجتماعی در سطح فدرال قابل قبول شوند. او سال آینده را بخشی از یک توسعه احتمالی در این مسیر می داند.

اعداد نظرسنجی برای حزب افراطی آلمان که ماه ها بالا بوده است، به نظر پیش لرزه ای برای این زمین لرزه سیاسی است. انفجار بزرگ ممکن است در ماه سپتامبر اتفاق بیفتد اگر این حزب برای اولین بار از زمان تاسیس خود به عنوان برنده یک یا حتی چند انتخابات ایالتی در زاکسن، تورینگن و براندنبورگ ظاهر شود. بنابراین، سال انتخابات ۲۰۲۴ تحت تأثیر این سؤال قرار خواهد گرفت که آیا ظهور و صعود حزب افراطی جایگزینی برای آلمان ادامه خواهد یافت – یا اینکه آیا احزاب دیگر می توانند آن را متوقف کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: هنوز خیلی چیزها ممکن است اتفاق بیفتد، وضعیت کلی سیاسی می تواند به سرعت تغییر کند و رقابت جدید از سمت چپ نیز می تواند رای دهندگان را از حزب افراطی دور کند. اما این حزب تحت نظارت دفتر سازمان اطلاعات داخلی در حال حاضر سرشار از اعتماد به نفس است. حزب افراطی با شعار “آماده برای بیشتر” وارد میدان شده تا این مسئله را روشن کند که می خواهد به زودی در دولت شرکت کند. سال آینده، “احزاب قدیمی معجزه آبی خود را در صندوق های رای تجربه خواهند کرد” این پیام کنفرانس حزب ایالتی افراطی در مکلنبورگ-پومرانی غربی در ماه نوامبر بود.

ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی در برلین، که تحت فشار است، در معرض خطر آزمون های بیشتری قرار دارد و اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم باید در این باره تصمیم بگیرد که با کدام مسیر و نامزد صدراعظمی می خواهد با این تحولات مقابله کند و به سمت انتخابات فدرال ۲۰۲۵ حرکت کند. مثل همیشه، همه چیز به هر چیز دیگری مرتبط است. چندین تاریخ مهم وجود دارد که در مجموع، احتمالاً سالی پرتلاطم را از نظر سیاست داخلی برای آلمان رقم خواهند زد.

در ژانویه حزب صحرا واگن کنشت، رئیس سابق حزب چپ تاسیس خواهد شد.

به این ترتیب در آغاز سال نوی میلادی صحرا واگنکنشت، سیاستمدار چپ‌گرای سابق، می‌خواهد با تأسیس یک حزب جدید، سیاست آلمان را متزلزل کند. این زن ۵۴ ساله می‌خواهد با مخالفت شدید با سیاست‌های اقتصادی، اقلیمی و تحول ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی و با سیاست محدودکننده مهاجرت، رأی‌دهندگان از حزب افراطی را جذب کند. وی می گوید ، کسانی که از روی عصبانیت به حزب افراطی رای می دهند، باید آدرس معتبری دریافت کنند. این حزب برای پر کردن خلاء سیاسی در کشور است.

دانشمندان علوم سیاسی بر این باورند که حزب واگنکنشت پتانسیل بالایی به ویژه در شرق دارد و این پرسش مطرح است که آیا می تواند از اوج گیری حزب افراطی جلوگیری کند؟

در ماه فوریه سال آینده هم یک سوال حقوقی مهم در مونستر وجود خواهد داشت که می تواند بر محبوبیت حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز تأثیر بگذارد: دادگاه عالی اداری باید این مسئله روشن کند که آیا اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی می تواند این حزب را به عنوان یک جناح راست مظنون طبقه بندی کند و نشان دهد که آیا واقعاً تلاش هایی برای تضعیف نظم اساسی آزاد-دمکراتیک کشور از طرف این حزب وجود دارد. دادگاه اداری کلن دریافته که شواهد واقعی کافی مبنی بر تلاش های ضد قانون اساسی این حزب وجود دارد.

در ماه ژوئن انتخابات اروپا و محلی برگزار می شود. نهم ژوئن، روز انتخابات اروپا، نشان خواهد داد که واقعاً حال و هوای آلمان چگونه است. اگر موافقت رأی دهندگان برای ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی رو به کاهش باشد، مناقشات ادامه دار در طول مسیر و اولویت های این دولت در معرض تهدید شعله ور شدن مجدد قرار خواهد گرفت.

۹ ژوئن همچنین اولین دوره آزمایشی برای حزب جدید واگنکنشت خواهد بود و این پرسش مطرح است که آیا این حزب می‌تواند فوراً رأی‌دهندگان کافی برای حفظ پروژه را جلب کند، یا اینکه تنها چند ماه پس از تأسیس پروژه تمام می‌شود؟ این حزب امیدوار است که نتیجه دو رقمی کسب کند.

اما این فقط انتخابات اروپا نیست که قابل توجه خواهد بود. در همان روز و در برخی موارد حتی قبل از آن، شوراهای ناحیه، شوراهای شهرداری و شهرداران در هشت ایالت فدرال، از جمله هر پنج ایالت آلمان شرقی، انتخاب خواهند شد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در تلاش است تا دفاتر دیگری را در شهرداری‌ها برای خود تأمین کند، همانطور که اخیراً در برخی موارد اتفاق افتاده است.

در اول سپتامبر هم آلمان در معرض آزمون سیاسی دیگری قرار خواهد گرفت. پارلمان های ایالتی جدید در زاکسن و تورینگن انتخاب می شوند و در ۲۲ سپتامبر نوبت براندنبورگ خواهد بود. در نظرسنجی‌ها، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان اخیراً به وضوح در هر سه ایالت پیشتاز بود و در برخی موارد بیش از ۳۰ درصد آراء را کسب کرد. این اولین باری است که این حزب در انتخابات ایالتی پیروز می شود. اگرچه نظرسنجی‌ها فقط یک عکس فوری هستند و نه پیش‌بینی نتیجه انتخابات اما این حزب با اعتماد به نفس پیش می رود.

این انتخابات ایالتی در شرق همچنین پتانسیل ایجاد شوک به خارج را دارد. اگر برای اولین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم، یک حزب راست‌گرا به قوی‌ترین نیرو در بزرگترین اقتصاد اروپا تبدیل شود، واکنش بین‌المللی احتمالاً قابل توجه خواهد بود.

اگر حزب افراطی در انتخابات ایالتی به هزینه احزاب چراغ راهنمایی پیروز شود، این سوال دوباره در برلین مطرح می شود که آیا این ائتلاف هنوز قابل دوام است ؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ هم یکی از مهم ترین رویدادهای سال آینده نه تنها از نظر سیاست خارجی خواهد بود. اگر دونالد ترامپ جمهوری خواه بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، این موضوع دوباره بر سیاست داخلی آلمان و مسئله حزب افراطی تأثیر می گذارد.

همچنین گمان می رود که حمایت ایالات متحده آمریکا از اوکراین در دوران ترامپ کاهش یابد و این امر به نفع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد بود. اینکه آیا اروپایی‌ها می‌توانند و می‌خواهند در درازمدت بدون ایالات متحده برای مقابله با تلاش‌های توسعه‌طلبانه پوتین از اوکراین حمایت کنند، جای سوال است. این شرایط به نفع حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز خواهد بود، که از همان ابتدا از دور ماندن از جنگ و ادامه خرید نفت و گاز ارزان از روسیه حمایت کرده است.

در کنفرانس مطبوعاتی تابستانی در ماه ژوئیه، از صدراعظم آلمان در مورد قدرت حزب افراطی نیز سوال شد. پاسخ او این بود: “من بسیار مطمئن هستم که حزب افراطی در انتخابات فدرال بعدی تفاوت چندانی با انتخابات گذشته نخواهد داشت”.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.