• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1
رئیس خانه احزاب:

قول رئیس‌جمهور برای تغییر ساختمان خانه احزاب/ همایش “انتخابات و احزاب” ۲۱ دی‌ماه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 12365
  • 12 دی 1402 - 10:10
قول رئیس‌جمهور برای تغییر ساختمان خانه احزاب/ همایش “انتخابات و احزاب” ۲۱ دی‌ماه برگزار می‌شود

رئیس خانه احزاب با اشاره به قول رئیس‌جمهور برای تغییر ساختمان خانه احزاب از برگزاری  همایش “انتخابات و احزاب” در تاریخ ۲۱ دی‌ماه خبر داد.

رئیس خانه احزاب با اشاره به قول رئیس‌جمهور برای تغییر ساختمان خانه احزاب از برگزاری  همایش “انتخابات و احزاب” در تاریخ ۲۱ دی‌ماه خبر داد.

 

*** نشست خبری رئیس خانه احزاب

 

به گزارش منتخبین، قدرتعلی حشمتیان در نشست خبری که عصر امروز در محل خانه احزاب برگزار شد، درباره ملاقات شب گذشته با رئیس‌جمهور، اظهار داشت:

ما درخواستی به سران قوا ارائه دادیم که با احزاب دیدار کنند تا اینکه از دفتر رئیس جمهور چندی قبل تماس گرفتند که اسامی احزاب را ارائه کنیم.

 ابتدا اسامی ۱۴۰ حزب ملی و استانی را ارائه کردیم اما چون تعداد زیاد بود، اسامی ۳۶ حزب شورای مرکزی خانه احزاب را به دفتر رئیس‌جمهور دادیم و بعد از سفر اعضای خانه احزاب به چین متوجه شدیم این دیدار تدارک شده است.

 

وی با تشکر از لطف رئیس‌جمهور در تدارک این جلسه، گفت:

در این جلسه همچنین قول دادند که فرصت مناسب برای کل احزاب و دیدار با رئیس جمهور در نظر گرفته می‌شود و این دیدار برای ۵۰ تن از فعالان سیاسی درنظر گرفته شده بود.

 

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه در این جلسه، احزاب مختلف صحبت کردند، گفت:

از سمت اصلاح‌طلبان آقایان انصاری و کواکبیان خواستار لایحه دوفوریتی برای اصلاح قانون انتخابات و ثبت‌نام مجدد بودند اما دوستان اصولگرا خلاف این نظر را داشتند. حدود ۲۰ نفر از نمایندگان احزاب و فعالان سیاسی حرف زدند؛ من هم در این جلسه گفتم که در دوره قبلی ریاست بنده بر خانه احزاب، این ساختمان را در اختیار ما گذاشتند که ساختمان مناسبی نیست و از عدم توجه به نهاد خانه احزاب گلایه کردم. اگر به احزاب توجه شود، احزاب ضربه‌گیر نظام هستند و بین مردم و مسئولان می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

آقای رئیسی قول داد که ساختمانی در شأن خانه احزاب در اختیار ما بگذارند و امیدواریم این وعده عملی شود. همچنین درخواست کردیم در همایش ۲۱ دی‌ماه احزاب صحبت کنند که ایشان فرمودند بررسی می‌کنند.

همایش فصلی خانه احزاب ۲۱ دی‌ماه در وزارت کشور با عنوان “احزاب و انتخابات” برگزار می‌شود و از هر حزب ۱۰ نفر قرار است دعوت شوند که از رئیس‌جمهور دعوت کردیم برای سخنرانی تشریف بیاورند؛ همچنین از شورای نگهبان و وزارت خارجه هم برای سخنرانی دعوت بعمل آمده است.

 

رئیس خانه احزاب در پاسخ به این پرسش که آیا با شما درباره احتمال تایید صلاحیت حرفی زده شده یا خیر، گفت:

تعدادی از افرادی که عدم احراز خورده بودند، از سمت هییت‌های نظارت با آنها صحبت شده است. من شب گذشته هم از آقایان پزشکیان و مطهری که درباره احراز صلاحیت‌شان پرسیدم گفتند هنوز نتیجه قطعی به آنها داده نشده است.

 

حشمتیان با بیان اینکه من ۴ بار به روحانی نامه داده بودم اما به درخواست ملاقات ما جواب نداد، گفت:

آقای رئیسی لطف کردند و به درخواست ما جواب دادند؛ باید برای افزایش مشارکت از احزاب بخواهیم پای کار بیایند که آقای رئیسی هم این مطلب را پذیرفتند.

 

وی با بیان اینکه صحبت‌های شب گذشته در افزایش مشارکت موثر بود، خاطرنشان کرد:

باید مردم پای کار بیایند و مسئولان به فکر باشند. تا مشکلات حل نشود، مشارکت بالا نمی‌رود. من از دولت می‌خواهم که ارتباط خودشان را با احزاب بیشتر کنند تا در مشارکت موثر باشد؛ هییت های نظارت تلاش کنند تعداد بیشتری را تاییدصلاحیت کنند و هرچه ردصلاحیت شدگان کمتر باشد، مشارکت قوی‌تر می‌شود.

 

رئیس خانه احزاب به سفر هیئت ایرانی به چین اشاره کرد و گفت:

این سفر اولین سفر رسمی و گسترده به یک کشور خارجی از سمت احزاب بود؛ همچنین سفارت روسیه و قزاقستان درخواست دیدار کردند و همچنین برای بازدید از روسیه هم دعوت شدیم . همچنین قرار شد سال ۲۰۲۴ هم دیدار دیگری از چین برای سایر احزاب درنظر گرفته شود.

 

حشمتیان با بیان اینکه نامه‌ای هم برای درخواست دیدار با رهبری ارسال کردیم،گفت:

مقام معظم رهبری به کار حزبی اعتقاد دارند و امام راحل هم به این مسئله معتقد بودند. امیدواریم یک موقعیتی پیش بیاید که به حضور مقام معظم رهبری برسیم و احزاب هم علاقه‌مند دیدار با ایشان هستند.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.