• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1
منتخبین گزارش می‌دهد:

نظر حدادعادل درباره حضور زنان در لیست انتخابات مجلس

  • کد خبر : 12503
  • 04 بهمن 1402 - 13:46
نظر حدادعادل درباره حضور زنان در لیست انتخابات مجلس

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص راهبرد اصلی این شورا در انتخاب پیش رو تاکید کرد، راهبرد ما مبتنی بر دعوت از احزاب انقلابی یا به تعبیری اصولگرا، برای کار مشترک است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص راهبرد اصلی این شورا در انتخاب پیش رو تاکید کرد، راهبرد ما مبتنی بر دعوت از احزاب انقلابی یا به تعبیری اصولگرا، برای کار مشترک است.

 

*** نظر حدادعادل درباره حضور زنان در لیست انتخابات مجلس

 

به گزارش منتخبین، غلامعلی حداد عادل در حاشیه نشست کمیته مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس، اظهار داشت:

ما ائتلاف را یک حزب واحد نمی‌دانیم و آن را متعلق به همه احزاب انقلابی می‌دانیم.

 

وی تصمیم گیری از مرکز برای شهرستان‌ها و استان‌ها را کاری اشتباه توصیف کرد و گفت:

فرآیند رسیدن ما از نامزدهای متعدد به نامزد نهایی، به گونه‌ای بوده است که سعی کرده‌ایم حتی الامکان نظر جمعی تصمیم گیرنده و موثر باشد. در این راستا مراحل متعددی را طراحی کرده‌ایم تا پله پله از تعداد زیاد به کم و در نهایت با رای مجمع عمومی به اسامی نهایی برسیم. بنابراین فرایند رسیدن ما به نامزدهای نهایی از بالا به پایین و پدرسالارانه نخواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نماینده‌های این شورا در مجلس فعلی شورای اسلامی بر کاندیداهای جدید اولویت دارند یا خیر، گفت:

ما در تشکیل مجلس دوازدهم فرقی بین نمایندگان موجود و داوطلبان جدید نگذاشته‌ایم. یعنی کسی به اعتبار اینکه نماینده مجلس فعلی است، از ارزیابی معاف نمی‌شود. نمایندگان مجلس فعلی هم مثل سایر داوطلبان در فرآیند شرکت کرده و سنجیده خواهند شد.

 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه تا چه میزان از نماینده‌ها و فهرست نامزدهای دوره قبلی رضایت داشته است، گفت:

در مجموع مجلس فعلی را انقلابی می‌دانیم، اما معتقدیم می‌تواند از چیزی که الان هست، بهتر باشد و این بهتر شدن را هم به عهده خود شوراهای ائتلاف استان‌ها گذاشته‌ایم که تصمیم بگیرند.

 

حداد عادل در خصوص رویکرد شورا به حضور بانوان در فهرست نهایی گفت:

ما فرقی بین زن و مرد در این جهت قائل نیستیم. یقیناً اگر خانمی باشد که شایستگی ورود به مجلس را از حیث تدین، انقلابی بودن، تحصیلات و تجربه، داشته باشد، مد نظر ما خواهد بود.

اگر یک خانم و یک آقا شرایط مساوی داشته باشند، من به شخصه خانم را انتخاب می‌کنم، زیرا تعداد زن‌ها در مجلس فعلی خیلی کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

 

غلامعلی حداد عادل در پایان تایید مجدد صلاحیت حدود هزار نفر از کاندیداها را اتفاقی خوب تلقی کرد و گفت:

طبعاً هر نماینده‌ای یک عده دوستدار و آشنا دارد که ممکن است به واسطه او پای صندوق‌های رای بیایند. این حداقل کمکی است که این تایید صلاحیت‌ها به افزایش مشارکت خواهد کرد. ضمن اینکه وقتی مردم شاهد آزادی بیشتری در فرآیند انتخابات باشند، شوق آنها برای حضور در انتخابات بیشتر می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.