• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3
منتخبین گزارش می‌دهد:

شکست سخت حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات میان دوره‌ای

  • کد خبر : 12600
  • 28 بهمن 1402 - 12:49
شکست سخت حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات میان دوره‌ای

حزب محافظه کار انگلیس در دو انتخابات میان دوره‌ای در انگلیس شکست سختی را متحمل شده و بسیاری کرسی‌های خود را به حزب اپوزیسیون کارگر واگذار کرد.

حزب محافظه کار انگلیس در دو انتخابات میان دوره‌ای در انگلیس شکست سختی را متحمل شده و بسیاری کرسی‌های خود را به حزب اپوزیسیون کارگر واگذار کرد.

 

 

*** شکست سخت حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات میان دوره‌ای

 

 

به گزارش منتخبین، در انگلیس حزب اپوزیسیون کارگر علیرغم مشکلات داخلی در دو انتخابات میان دوره‌ای مهم پیروز شد.

به این ترتیب محافظه کاران حاکم بریتانیا در دو انتخابات میان دوره‌ای کرسی های خود را در مجلس عوام به اپوزیسیون کارگر واگذار کردند و شکست سختی را متحمل شدند. در حوزه انتخابیه ولینگبورو، تقریبا ۳۰ درصد از آرا از محافظه کار به کارگر تغییر یافت.

کیر استارمر، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر گفت که نتایج نشان می‌دهد بریتانیا “فریاد می‌زند برای تغییر. انتخابات عمومی بعدی در پاییز پیش بینی می شود و باید حداکثر تا ژانویه سال آینده برگزار شود. حزب کارگر روز جمعه از دولت محافظه کار انگلیس خواست تا این انتخابات را در اسرع وقت برگزار کند.

استارمر همچنین تاکید کرد که این پیروزی های انتخاباتی همچنین شاهدی بود بر این که رای دهندگان آماده هستند به یک حزب کارگر متحول شده اعتماد کنند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا بعد از این انتخابات گفت که شکست حزبش به دلیل «مشارکت بسیار کم» در انتخابات میان‌دوره‌ای است که کمتر از ۴۰ درصد در هر دو حوزه انتخابیه بود. سوناک با توجه به عملکرد حزب اصلاحات بریتانیا هشدار داد که هر رأیی که مستقیماً به نفع محافظه کاران نباشد، رأی به حزب کارگر است.

نکته اصلی این است که محافظه کاران در این دوره قانونگذاری بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ جهانی دوم کرسی های خود را در انتخابات میان دوره ای از دست داده اند. اکنون احتمالاً فشار از درون صفوف خودی بر سوناک افزایش خواهد یافت.

“کیر استارمر”، رهبر حزب کارگر گفت، نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای نشان داد که مردم پس از ۱۴ سال حکومت محافظه‌کاران خواستار تغییر هستند.

جیمز دالی، معاون دبیرکل حزب محافظه‌کار از یک شلیک هشدار دهنده صحبت کرد. به گفته وی ورشکستگی در ولینگبورو به ویژه تاریخی است: محافظه کاران ۳۷.۶ درصد در مقایسه با انتخابات قبلی از دست دادند که دومین باخت بزرگ برای یک حزب بریتانیایی از سال ۱۹۴۵ بود.

انتخابات میان‌دوره‌ای در انگلیس ضروری بود زیرا کرسی‌های مجلس نمایندگان خالی شده بود. پیتر بون، نماینده پارلمان ولینگبورو، به دلیل اتهامات قلدری و آزار جنسی مجبور به استعفا شد.

همکار او کریس اسکیدمور هم در اعتراض به سیاست های زیست محیطی سوناک از کرسی پارلمان استعفا داد.

محافظه کاران همچنین نگران عملکرد قوی حزب راستگرای اصلاحات بریتانیا، حزب سابق برگزیت هستند.

این حزب از یک شروع ثابت به رکورد ۱۳ درصدی خود در ولینگبورو رسید.

حزب اصلاحات بیش از ۱۰ درصد آرا را در هر دو انتخابات میان‌دوره‌ای به دست آورد. در حوزه انتخابیه کینگزوود، مجموع آرای اصلاح طلبان بریتانیا و محافظه‌کاران بیشتر از حزب کارگر بود. اعضای سابق حزب برگزیت به رهبری نایجل فاراژ نیز در حزب محافظه کار-پوپولیست فعال هستند.

بهر حال اوضاع برای محافظه‌کاران در انگلیس در سال انتخاباتی به شدت منشنج است. جناح راست افراطی حزب به ویژه از سوناک ناراضی است و در سمت راست طیف حزب، حزب دیگری موسوم به اصلاحات بریتانیا UK اکنون به طور فزاینده‌ای با محافظه‌کاران رقابت می‌کند.

حزب اصلاحات بریتانیا UK در سال گذشته توانست آراء خود در نظرسنجی ها را دو برابر کند و به ۱۰ درصد برساند.

به دلیل سیستم رای اکثریت بریتانیا، انتظار نمی رود که این حزب در انتخابات عمومی بعدی بیش از یک یا دو کرسی کسب کند. اما ممکن است آراء زیادی را از محافظه کاران گرفته و تعادل را به نفع حزب کارگر در برخی حوزه‌ها تغییر دهد.

حزب اصلاحات بریتانیا هدف خود را “تخریب” محافظه کاران قرار داده است. ریچارد تایس، رهبر این حزب، همین چند هفته پیش این مسئله را تأیید کرد. وی تاکید کرد که می‌خواهد اطمینان حاصل کند که محافظه‌کاران «دیگر هرگز به اکثریت دست پیدا نکنند».

اصلاحات بریتانیا با شعارهایی مانند “بیایید بریتانیا را بزرگ کنیم” یا “بیایید بریتانیا را نجات دهیم” رای دهندگان را جذب می کند.

این حزب البته بازیگر جدیدی در بریتانیا نیست: این حزب در سال ۲۰۱۹ با نام حزب برگزیت تأسیس شد.

نایجل فاراژ، فعال برگزیت، اندکی پس از تأسیس به این حزب پیوست و حزب استقلال بریتانیا (UKIP) را به دلیل اختلاف بر سر هدایت آن ترک کرد. هدف این حزب متوقف کردن روند نرم ترزا می، نخست وزیر برگزیت بود.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.