• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1
منتخبین گزارش می‌دهد:

تعیین تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا

  • کد خبر : 12656
  • 16 اسفند 1402 - 12:55
تعیین تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا

رئیس شورای ملی انتخاباتی ونزوئلا، از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در تاریخ ۲۸ جولای خبر داد.

رئیس شورای ملی انتخاباتی ونزوئلا، از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در تاریخ ۲۸ جولای خبر داد.

 

*** تعیین تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا

 

به گزارش منتخبین، رئیس شورای ملی انتخاباتی ونزوئلا، از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در تاریخ ۲۸ جولای (۷ مرداد ۱۴۰۳) خبر داد.

اعلام برگزاری تاریخ انتخابات در ونزوئلا در حالی است که هنوز نامزد و رقیب احتمالی مخالف نیکلاس مادورو رئیس جمهور فعلی این کشور مشخص نیست. اما مادورو قصد دارد بار دیگر در این انتخابات شرکت کند.

براساس این گزارش، ماریا کورینا ماچادو عضو پیشین پارلمان ونزوئلا در انتخابات مقدماتی مخالفان دولت این کشور در ماه اکتبر ۲۰۲۳ برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا پیروز شد. اما دادگاهی در این کشور حکم داد که وی به دلیل حمایت از تحریم‌های اعمال شده علیه دولت نیکلاس مادورو اجازه نامزدی برای مقام‌های حکومتی را ندارد. وی در آن زمان اعلام کرد از موضع خود علی رغم ممنوعیت کناره‌گیری نمی‌کند و انتخابات بدون او برگزار نخواهد شد.

پس از آن دادگاه عالی ونزوئلا در ماه ژانویه رای دادگاه اولیه را تایید و به ممنوعیت او برای تصدی مقام های حکومتی رای داد.

در همین حال ماچادوی ۵۶ ساله، احتمال معرفی یک نامزد جایگزین را رد و اظهار کرد ممنوعیت او از حضور در انتخابات از سوی دولت مادورو، ساختگی است. این ممنوعیت در زمانی تایید شد که میزان محبوبیت مادورو در پایگاه سنتی حزب سوسیالیست، به شدت کاهش یافته است.

همچنین تاریخ ۲۵ مارس به عنوان فرصت نهایی برای نام نویسی نامزدهای انتخاباتی تعیین شد اما کمپین ماچادو تاکنون در این باره هیچ مطلبی عنوان نکرده است.

انتخاب دوباره مادورو به سمت ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۸ برای یک دوره ۶ ساله، مورد انتقاد بسیاری از مخالفان این کشور، آمریکا و دیگر کشورها قرار گرفت.

براساس این گزارش، ۲۸ جولای، سالگرد تولد هوگو چاوز رئیس جمهور سابق این کشور و سلف پیش از مادورو بود که در سال ۲۰۱۳ درگذشت. وی به عنوان رهبر حزب بولیواری چپ و انقلاب بولواری شناخته می شود و به خاطر سیاست‌های سوسیال دموکراتیک، ضدیتش با جهانی سازی و سیاست خارجی ایالات متحده و حمایت از مواضع ایران و فلسطین مشهور بود.

این در حالی است که دولت بایدن احتمالاً در آوریل تحریم‌های جدیدی علیه نفت ونزوئلا وضع خواهد کرد و دلیل آن ممنوعیت نامزدی کاندیدای مخالف در انتخابات سال جاری ونزوئلا این کشور است.

تعلیق شش ماهه تحریم‌های نفتی ونزوئلا در ماه آوریل پایان می‌یابد و دولت بایدن احتمالاً تمام این تحریم‌ها را در آن زمان به خاطر عدم رعایت شرایط برداشته شدن آنها توسط ونزوئلا، باز می‌گرداند.

قرارداد دولت بایدن با ونزوئلا برای لغو ۶ ماهه تحریم‌های نفتی این کشور با شرط برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد در ۲۰۲۴ بسته شده بود. اما ونزوئلا حالا این قرارداد را نقض کرده و از طرف دیگر امیدوار است تولید نفت خود را پس از برداشته شدن تحریم‌ها از ۷۸۶ هزار بشکه در روز به ۱ میلیون بشکه در روز برساند.

به نظر می‌رسد دولت بایدن قصد دارد تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را پس از منقضی شدن معافیت‌ها در ۱۸ آوریل تجدید کند.

برداشته شدن تحریم‌ها اجازه افزایش تولید، فروش و صادرات نفت و گاز ونزوئلا را صادر می‌کرد. به علاوه ونزوئلا اجازه جذب سرمایه‌گذاری جدید در بخش نفت و گاز را داشت. ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را داراست.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.