• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2
منتخبین گزارش می‌دهد:

قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ برنامه ریزی می‌کند؟

  • کد خبر : 12810
  • 21 فروردین 1403 - 13:35
قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ برنامه ریزی می‌کند؟

دبیرکل حزب سبز ایران مطرح کرد که به نظر می‌رسد که قالیباف در ائتلاف با سایر گروه‌های مجلس فقط برای یک دوره یعنی یک سال رییس مجلس باشد و در دور بعد نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

دبیرکل حزب سبز ایران مطرح کرد که به نظر می‌رسد که قالیباف در ائتلاف با سایر گروه‌های مجلس فقط برای یک دوره یعنی یک سال رییس مجلس باشد و در دور بعد نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

 

*** قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ برنامه ریزی می‌کند؟

 

به گزارش منتخبین، «خیز قالیباف برای ریاست جمهوری» این ادعایی است که دبیرکل حزب سبز ایران مطرح می‌کند و می‌گوید؛ جلب اعتماد گروه‌های برای ریاست مجلس در سال اول می‌تواند چراغ سبزی برای قالیباف باشد که خود را برای ریاست جمهوری آماده کند.

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران تاکید دارد مجلس دوازدهم بخاطر چند تکه شدن اصولگرایان فراکسیون اکثریت نخواهد داشت

وی در گفتگویی به سوالاتی درباره میزان مشارکت در دور دوم انتخابات از یک سو و اثرگذاری ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس در انتخابات ریاست و هیات رئیسه مجلس نیز پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین بخش‌هایی از گفت و گوی کنعانی مقدم را در ادامه می‌خوانید:

به نظر می‌رسد براساس آرایی که در دور اول انتخابات به دست آمده، همان ترکیب در دور دوم هم باهم رقابت داشته باشند و بعید می‌دانم ائتلافی صورت بگیرد. آرای نهایی کل کشور در حوزه‌هایی که انتخابات به مرحله دوم رفته، در انتخاب رییس مجلس موثر هستند، از این‌رو باید منتظر ماند و دید که نمایندگان جدید در فراکسیون‌ها چه تصمیمی می‌گیرند، و در نهایت چه کسی رییس می‌شود و هیئت رییسه چه کسانی خواهند بود.

البته پیش‌بینی این است که فراکسیون اکثریت در مجلس نداریم و جریان اصولگرا چند فراکسیون خواهند شد که در این میان یک فراکسیون منتقدین و میانه‌رو‌ها خواهند بود که بعید می‌دانم بتوانند اکثریت مجلس را تشکیل دهند.

قالیباف اگر اصلاحاتی را در نوع شعار‌ها و رفتار‌هایی که در لیست‌ها تهیه می‌کردند، انجام دهد، او نسبت به بقیه شانس بیشتری برای ریاست مجلس دارد، اما چنانچه این اصلاحات انجام نشود به نظر می‌رسد که قالیباف در ائتلاف با سایر گروه‌های مجلس فقط برای یک دوره یعنی یک سال رییس مجلس باشد و در دور بعد نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

در این مدت برخی شبهاتی درباره قالیباف شکل گرفت و این شبهات باید از اذهان عمومی پاک شود تا بتواند بخشی از رأی خاکستری به همراه خودش داشته باشد.

به نظر می‌رسد که اگر قالیباف در تعامل با گروه‌های دیگر بتواند در سال اول مجلس دوازدهم رییس شود، خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند. در حقیقت قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال فرصت دارد یک سال ریاست می‌کند سال دیگر هم برای ریاست جمهوری آماده می‌شود.

تجربه نشان داده که آرا در دوم بسیار کم خواهد شد چراکه صندوق‌های رأی کمتر است و از طرفی انگیزه مردم برای انتخابات کمتر می‌شود لذا افرادی که سازمان رأی قوی‌تری دارند و هواداران خود را پای صندوق رأی می‌آورند، اهمیت دارد چراکه در این دوره از انتخابات حدنصاب اهمیت ندارد و هر فردی که رأی بیشتری بیاورد، انتخاب می‌شود.

خبرآنلاین

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.