• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
26

گرانی کاغذ، بزرگ‌ترین چالش صنعت چاپ

  • کد خبر : 664
  • 25 آذر 1396 - 14:03
گرانی کاغذ، بزرگ‌ترین چالش صنعت چاپ

بیست و چهارمین نمایشگاه بین ‌المللی چاپ و دسته بندی و ماشین آلات وابسته تهران در حالی برگزار شد که اکثریت شرکت‌کنندگان از گرانی کاغذ گله‌مند بودند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین ‌المللی چاپ و دسته بندی و ماشین آلات وابسته تهران در حالی برگزار شد که اکثریت شرکت‌کنندگان از گرانی کاغذ گله‌مند بودند.

به گزارش منتخبینمراسم افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه ۲۲ آذر با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مقامات این وزارتخانه و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

شرکت‌های داخلی و خارجی حاضر در این نمایشگاه جدیدترین دستگاه‌های چاپ، دستگاه‌های بسته‌بندی، دستگاه‌ها و تجهیزات کدگذاری، دستگاه‌های پلمپ صادراتی و کالاها و اجناس مخصوص بسته‌های داخلی و صادراتی را به نمایش گذاشتند.

خبرنگار منتخبین با حضور در این نمایشگاه، در خصوص چالش‌های موجود در صنعت چاپ، با تعدادی شرکت‌کنندگان داخلی نمایشگاه به گفت و گو‌ پرداخته است. اکثریت مصاحبه‌شوندگان معتقد بودند که بحران زیادی در حوزه کاغذ پدید آمده‌ است و مساله به حدی رسیده که برخی از ناشران به ورشکستگی رسیدند و نتوانستند در این اوضاع بحرانی به کار نشر و چاپ ادامه دهند.

در ادامه اظهارات برخی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه را در گفتگو با خبرنگار منتخبین ملاحظه می‌نمایید:

«یوسفی»، مدیر فروش مجموعه نقشینه:

یکی از مشکلات عمده در حوزه صنعت چاپ بحث قیمت کاغذ است که زمزمه حذف ارز مبادلاتی تاثیراتی را بر قیمت تمام شده‌ی کاغذ گذاشته است و در نتیجه قیمت کاغذ بیش‌تر از آنچه که مدنظر چاپخانه‌ها باشد، افزایش یافت و در نهایت محصولات به قیمت بالاتر عرضه شد و تعدادی از مشتریان نیز از خرید محصولات داخلی صرف نظر کردند.

هم‌ چنین «حمید جارچی» مدیر بازرگانی مجله چاپ و نشر، رکود بازار و افزایش بیش‌اندازه قمیت کاغذ را از دغدغه و مشکلات اصلی این صنف دانست.

وی گفت: گرانی کاغذ از عوامل اصلی رکود بازار است، زیرا با گرانی کاغذ، تیراژ و عرضه محصولات، پایین آمده است.

«امیر حسین مدرس صادقی » یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، با اشاره به کمبود نقدینگی در فضای کسب و کار، گرانی کاغذ را یکی از معضلات موجود دیگر در این حوزه، برشمرد.

وی ، راهکار مناسب برای حل مشکلات موجود را کمک کردن به تولید داخلی کاغذ دانست.

«کامبیز کیانی» مدیر فروش سالنامه کیانی نیز از جمله دیگر شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بود که افزایش قیمت کاغذ را به عنوان چالش موجود در این صنعت معرفی کرد.

در ادامه یکی دیگر مصاحبه‌شوندگان که در حوزه‌ی تولید و چاپ سالنامه فعال است، واردات بی رویه چرم مصنوعی به کشور را از دیگر مشکلات در این حوزه دانست

وی تعیین تعرفه سنگین در گمرگ را به عنوان یک راهکار مناسبی برای جلوگیری از واردات بی‌ رویه و حمایت از تولید داخلی عنوان کرد.

به گزارش منتخبین: بیست و چهارمین نمایشگاه بین ‌المللی چاپ و دسته بندی و ماشین آلات وابسته تهران در ۲۵ آذر ماه، به کار خود پایان داد.

انتهای پیام///

 منبع: منتخبین

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.