• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
25
در راهبرد امنیت ملی آمریکا

ترامپ، ایران و کره شمالی را یاغی نامید

  • کد خبر : 677
  • 27 آذر 1396 - 23:45
ترامپ، ایران و کره شمالی را یاغی نامید

دونالد ترامپ رئیس‎جمهوری آمریکا در سند تازه راهبرد امنیت ملی آمریکا، روسیه و چین را قدرت‎های تجدید نظر طلب و ایران و

کره شمالی را کشورهای یاغی نامید.

دونالد ترامپ رئیس‎جمهوری آمریکا در سند تازه راهبرد امنیت ملی آمریکا، روسیه و چین را قدرت‎های تجدید نظر طلب و ایران و

کره شمالی را کشورهای یاغی نامید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، این سند مدعی است که سه گروه آمریکا را به چالش می کشند: قدرت‎های تجدیدنظرطلب روسیه و چین، کشورهای یاغی ایران و کره شمالی و سازمان‎های تهدیدکننده فراملی به ویژه گروهای تروریستی جهادی.

این سند ۶۸ صفحه ای ادعا می کند که ایران و کره شمالی منطقه [خود] را بی ثبات کرده، آمریکایی ها و متحدان آن را تهدید می کنند.

ادعای دیگر این سند در مورد ایران این است که «ایران از گروه‎های تروریستی حمایت کرده و به صورت علنی خواهان نابودی ما است.» 

راهبرد امنیت ملی آمریکا می گوید که «ما دنیا را علیه رژیم یاغی کره شمالی گرد هم می آوریم و با تهدید ایران مقابله می کنیم.» 

این راهبرد همچنین اشاره می کند: آمریکا درحال استقرار یک سامانه دفاع موشکی با تمرکز بر کره شمالی و ایران است تا از سرزمین خود در مقابل حملات موشکی دفاع کند. 

در این سند آمده است که «آمریکا با متحدان خود همکاری می کند تا فعالیت‎های گروه‎های خارجی تروریستی از جمله حزب الله لبنان را مختل کند.»

این راهبرد همچنین ادعا کرده است: ایران از تروریسم در سراسر دنیا حمایت می کند.

این کشور درحال توسعه موشک‎های بالستیک با قابلیت بالاتری است و این پتانسیل را دارد تا کار روی سلاح‎های هسته ای را که می تواند آمریکا و شرکای آن را تهدید کند، ازسر بگیرد.

بنابر این سند، ایران و کره شمالی بیشترین تهدید را علیه کشورهایی که به آمریکا نزدیکتر هستند، دارند.

راهبرد امنیت ملی آمریکا می گوید: ما با ناتو همکاری می کنیم تا قابلیت‎های دفاع موشکی و هوایی خود را تقویت کرده تا با تهدیدهای موشک‎های کروز و بالستیک به وِیژه موشک‎های ایران مقابله کنیم.

این سند همچنین مدعی است: ایران بزرگترین حامی تروریسم است که از بی ثباتی در منطقه بهره برده و از طریق گروه‎های تحت حمایت خود، اشاعه تسلیحاتی وحمایت‎های مالی، نفوذش راافزایش داده است.

این کشور به گسترش قابلیت‎های موشکی بالستیک وقابلیت‎های اطلاعاتی ادامه می دهد و فعالیت‎های سایبری مخربی دارد. این فعالیت ها حتی پس از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ادامه داشته است. ایران، چرخه خشونت را ادامه داده و باعث زیان‎های شدید به غیرنظامیان می شود.

این سند ادعا می کند که تهدید سازمان‎های تروریستی جهادی و ایران، این تصور را ایجاد کرده است که رژیم صهیونیستی عامل مشکلات منطقه است.

راهبرد جدید ترامپ حاکی است: با شرکای خود کار می کنیم تا همه مسیرهای ایران، به سوی سلاح هسته ای را ببندیم و نفوذ مخرب ایران را خنثی کنیم.

بنا براین سند، کره شمالی قابلیت آن را دارد که با سلاح‎های هسته ای میلیون ها آمریکایی را بکشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، علاوه براین، سند جدید امنیت ملی آمریکا حاکی است: چین و روسیه قدرت، نفوذ و منافع آمریکا را به چالش می کشند و تلاش می کنند تا امنیت و شکوفایی آمریکا را تباه کنند.

 

منبع: منتخبین
انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.