• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
25
فرماندار بویراحمد

اشتغال به منزله بحران برای مسئولین

  • کد خبر : 799
  • 28 آذر 1396 - 10:45
اشتغال به منزله بحران برای مسئولین

فرماندار بویراحمد اشتغال را یک بحران برای جامعه و مسئولان دانست.

فرماندار بویراحمد اشتغال را یک بحران برای جامعه و مسئولان دانست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین،“محمد کاظم نظری”، فرماندار بویراحمد شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان بویراحمد افزود: متاسفانه در برخی موارد به دلیل فقدان اشتغال وکار مناسب، جوانان ما دچار آسیب‎های فراوانی شده‎اند.

 

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه اشتغال جوانان بسیاری از معضلات اجتماعی را رفع می‎کند، تصریح کرد:

نشست کارگروه اشتغال می‎تواند در راستای رفع مشکل بیکاری و راهکارهای مهم موثر باشد.

فرماندار بویراحمد بررسی مانده تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی بانکی ابلاغی از سوی کمیته امداد به منظور جذب سهم شهرستانی آن در بانک‎های عامل و اجرای طرح روستا تعاون در روستاهای پایلوت را از موضوعات مورد بررسی در نشست عنوان کرد.

نظری افزود: وضعیت اجرای طرح کارورزی و راهکارهای مناسب برای اشتغال فراگیر و تسهیلات مشاغل خانگی در سطح شهرستان بویراحمد نیز از دیگر موارد مورد بررسی در این شورا است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه در راستای اشتغال، همکاری و تعامل بین دستگاه‎ها و بانک‎ها ضرورت دارد، گفت: برای مردم نباید فراتر از قانون تکلیف ایجاد کرد و اعمال شرایط پیچیده بانکی بار مشکلات مردم را مضاعف می‎کند.

“نظری”، فرماندار بویراحمد در پایان اظهار داشت: شرایط پرداخت وام بانک‎ها، شرایط سخت و دشواری است که این امر نیازمند بازنگری بانک‎های عامل و بانک مرکزی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، بر اساس لایحه دولت و مصوبه مجلس، در سال جاری مجوز اختصاص معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار به میزان حدود ۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال مناطق روستایی، عشایری و سرمایه در گردش برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر دریافت شد.

روز گذشته (سه‎شنبه ۲۸ آذرماه) از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه سهمیه مرحله نخست وام اشتغال‌روستایی به صندوق توسعه ملی و موسسات عامل ابلاغ شد.

بر اساس آیین‎نامه اجرایی این طرح، ۳ بانک «کشاورزی»، «پست بانک» و «توسعه تعاون» و ۲ «صندوق‌ کارآفرینی امید» و «صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی» به عنوان پنج موسسه عامل پرداخت کننده این تسهیلات انتخاب شدند.

منبع: منتخبین

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.