• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
15

ارائه تسهیلات کم‎بهره به روستائیان استان فارس

  • کد خبر : 791
  • 29 آذر 1396 - 11:59
ارائه تسهیلات کم‎بهره به روستائیان استان فارس

مدیرکل شوراهای استان فارس: ارائه تسهیلات کم‌بهره به روستاییان نیز در برنامه وجود دارد که در این راستا طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا مستقر در مناطق روستایی، تسهیلات با سود یارانه‌دار تعلق می‌گیرد.

مدیرکل شوراهای استان فارس: ارائه تسهیلات کم‌بهره به روستاییان نیز در برنامه وجود دارد که در این راستا طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا مستقر در مناطق روستایی، تسهیلات با سود یارانه‌دار تعلق می‌گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، کمال پاک فطرت ظهر چهارشنبه در نشست خبری فعالیت های روستایی استان فارس ، گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها به‌عنوان یک اولویت برای استان فارس مطرح است که حدود ۳۷۵ هزار میلیارد تومان نیز در در صندوق توسعه ملی بودجه به این مهم اختصاص یافته است.

پرداخت سود تسهیلات توسط معاونت توسعه روستایی

پرداخت ۵ درصد از سود این تسهیلات را معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و ۵ درصد آن را نیز بنیاد علوی تقبل کرده است؛

بدین‌صورت سود تسهیلات مذکور معادل ۸ درصد خواهد بود . مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان فارس ادامه داد:

طی تفاهم‌نامه‌های دیگری و با پیگیری انجام شده از طریق معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و با همکاری صندوق توسعه ملی و پست بانک به طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق روستایی کمتر توسعه‌یافته استان تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد نیز تعلق می‌گیرد .
پاک فطرت گفت: بر اساس تفاهم دیگری، از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و نیز صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی به طرح‌های مرتبط با صنایع تبدیلی، تکمیلی، تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله تعلق گرفت که نرخ سود آن جهت مناطق محروم روستایی استان ۱۵ درصد است.
تفاهم‌نامه‌

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان فارس خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز فی‌مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد برکت و بانک پارسیان منعقد شده که بر اساس آن قرار است به‌زودی به طرح‌های اشتغال زا در مناطق روستایی تسهیلاتی با نرخ سود ۸ درصد پرداخت شود. پاک فطرت تصریح کرد:

این تسهیلات به تمام فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌ی روستایی هم‌چون زراعت، دام، باغ، گلخانه، پرورش آبزیان، طیور و بخش‌های مختلف خدمات مکانیزاسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع تکمیلی در بخش کشاورزی، معادن کوچک و صنایع دستی تعلق می‌گیرد .

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس به کشاورزان و باغداران توصیه کرد که با پرهیز از خام‌فروشی محصولات کشاورزی، به دنبال ایجاد کارگاه‌های خانگی باشند.

این کار به ایجاد فرصت‌های شغلی تازه و افزایش سطح رفاه روستاییان کمک می‌کند و از میزان مهاجرت روستاها به حاشیه شهرها نیز می‌کاهد .

وی کارآفرینان و جوانان روستایی را به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان در زمینه صادرات دعوت و اضافه کرد: روستاییان با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان فارس ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی، زمینه‌های ورود ارز به کشور را فراهم سازند.

تاسیس تعاونی‌های روستایی به منظور ارائه تسهیلات در استان فارس

مدیر کل دفتر روستایی استان فارس پیشنهاد داد که روستاییان با تاسیس تعاونی‌های روستایی به ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات و برندسازی کالای با کیفیت این بخش اعم از انجیر، زیتون و دیگر محصولات همت کنند. وی با تاکید بر این‌که فرصت‌های شغلی متفاوتی در روستاها وجود دارد و روستاهای استان از پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردارند، گفت:

یکی از فرصت‌های اشتغال پایدار روستائیان، صنعت گردشگری است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های اشتغال‌زایی به شمار می‌رود و دفتر روستایی استانداری فارس جهت حمایت از برنامه‌های گردشگری نیز در استان از آمادگی کامل برخوردار است.

پاک فطرت با بیان این‌که مجموعه‌ی دفتر روستایی استانداری در پیمودن این راه در کنار روستاییان خواهد بود گفت: باید برای جذب این اعتبارات تا قبل از پایان سال تلاش شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری فارس در پایان خاطرنشان کرد:
باید توجه داشت که هدف از اقدامات تنها ایجاد اشتغال نبوده و ارزش‌ افزوده‌ی ایجاد شده به واسطه‌ی اجرای طرح و بازار عرضه و فروش محصول نیز پیش‌بینی شود، سعی این باشد که بیکار بدهکار به جامعه اضافه نکنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.