• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
15

سامانه بارشی و سرد در راه مازندران

  • کد خبر : 848
  • 02 دی 1396 - 12:30
سامانه بارشی و سرد در راه مازندران

رئیس گروه پیش آگاهی و پیش بینی هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی و سرد در روزهای آتی در مازندران خبر داد.

رئیس گروه پیش آگاهی و پیش بینی هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی و سرد در روزهای آتی در مازندران خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، اصغر بسطامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سامانه بارشی و آغاز فصل زمستان و دمای متعادل هوا در نخستین روز ماه دی ، افزود :

طی امروز شنبه و فردا مردم مازندران آسمانی ابری همراه با بارش‎های پراکنده و افزایش دما  با ورود سامانه بارشی را شاهد خواهند بود.

وی افزود:  از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی و سرد ، شرایط تغییر می کند.

وی توضیح داد : دمای هوا در گرم ترین ساعات امروز و فردا به حدود ۲۰ درجه در مناطق جلگه ای و تا ۲۴ درجه در مناطق کوهستانی خواهد رسید و در این مناطق شاهد وزش باد گرم نیز خواهیم بود .

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که از عصر دوشنبه با ورود سامانه بارشی ، بارندگی همراه با وزش به نسبت شدید باد در استان آغاز می شود و این وضعیت تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت . 

بسطامی گفت که در این مدت دمای هوا هم تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد و در نتیجه شهروندان ساکن مناطق کوهستانی و ارتفاعات دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

وی  افزود : در این مدت مه آلود بودن و بارش برف در ارتفاعات موجب کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای خواهد شد و داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ برای عبور از این مناطق الزامی است .

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران گفت :

سامانه بارشی از اوایل روز پنجشنبه از استان خارج می شود و مردم مازندران برای پایان هفته آسمانی صاف همراه با افزایش دما را شاهد خواهند بود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، جدول اعلام وضعیت جوی مازندران هم نشان می دهد که هم اکنون بلده در شهرستان نور با هفت درجه بالای صفر سردترین و آمل با ۱۴ درجه بالای صفر گرم ترین نقطه مازندران است .

 

منبع: منتخبین

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.