• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
16
روابط عمومی شهرداری تهران خبر داد:

کلنگ زنی پروژه تجمیع ۵۰ پلاک بافت فرسوده

  • کد خبر : 926
  • 16 دی 1396 - 14:34
کلنگ زنی پروژه تجمیع ۵۰ پلاک بافت فرسوده

کلنگ زنی پروژه تجمیع ۵۰ پلاک بافت فرسوده در محله تختی تهران

کلنگ زنی پروژه تجمیع ۵۰ پلاک بافت فرسوده در محله تختی تهران

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، به نقل از سروش، مراسم کلنگ زنی پروژه تجمیع ۵۰ پلاک بافت فرسوده در محله تختی واقع در منطقه ۱۲ تهران، فردا صبح با حضور نجفی شهردار تهران و میرصادقی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و تعدادی از مدیران پروژه، برگزار می شود.

رضا میرصادقی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف سازمان نوسازی مبنی بر نوسازی و تجمیع پلاک های ریزدانه و فرسوده، فردا کلنگ احداث پروژه تجمیعی ۵۰ پلاک محله تختی به زمین خواهد خورد، اظهار کرد: محله تختی با بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت و ۶۵درصد فرسودگی (در حدود ۴۳ هکتار مساحت بافت فرسوده منطقه) در ناحیه ۴ منطقه ۱۲ شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران از سال ۱۳۸۸ به صورت پایلوت اقدام به راه اندازی دفتر خدمات نوسازی در آن محدوده کرده است و تاکنون موفق به نوسازی ۴۴۵ پلاک در قالب ۱۴۵ پروانه تجمیعی شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گذر عدالت در محله تختی را یکی از نفوذناپذیرترین نقاط محله معرفی کرد و گفت: پیش تر ۲۶ پلاک واقع در ضلع شمالی این گذر در قالب ۵۵ پروژه تجمیعی و در فرآیندی ۳۳ ساله نوسازی شده است. با این وجود جریان نوسازی در لبه جنوبی گذر عدالت و امتداد آن تا انتهای شمشیری و محبی عمدتاً به دلیل اسناد ورثه ای و مشکلات حقوقی و قانونی در مالکیت ها محقق نشده بود.

به گفته میرصادقی پس از گذشت ۶ سال پیگیری و تلاش مستمر مسئولان مدیریت شهری، سازمان نوسازی شهر تهران و به ویژه کارشناسان دفتر خدمات نوسازی محله تختی، موافقت بیش از ۱۲۴ مالک مشتمل بر ۷۲ ورثه و ۵۲ مالک قطعی اخذ شد و همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در هفدهم دی ماه ۱۳۹۶ با حضور شهردار تهران و سایر مسئولان عالی رتبه، کلنگ پروژه تجمیعی ۵۰ پلاک محله تختی به زمین خواهد خورد.

وی گفت: طبق توافقات صورت گرفته با معاونت شهرسازی منطقه ۱۲ شهرداری تهران، پروژه مذکور به ۳ پروژه ۱۲، ۱۶ و ۲۲ پلاک به مساحت حدود ۲ هزار و ۳۵۰ متر مربع و به عنوان بزرگ ترین پروژه تجمیع در شهر تهران در یکی از نفوذناپذیرترین معابر محله تختی در کوچه عدالت تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: پروژه تجمیعی ۵۰ پلاک محله تختی یکی از پروژه های الگوی نوسازی مشارکتی است که با مشارکت ساکنان، بخش خصوصی و با حمایت مجموعه شهرداری تهران و با تسهیل گری دفتر خدمات نوسازی محله تختی انجام می شود. این پروژه هم اکنون مراحل نهایی اخذ پروانه را طی کرده و آماده اجرا است.

 

منبع:سروش
انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.