• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
13
نماینده مردم پاکدشت در مجلس تاکید کرد

پیروزی اصلاح‌طلبان در گرو اتحاد بیشتر

  • کد خبر : 2040
  • 30 فروردین 1398 - 9:20
پیروزی اصلاح‌طلبان در گرو اتحاد بیشتر

نماینده مردم پاکدشت در مجلس، پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را در گرو اتحاد گروه‌های مختلف سیاسی و کنار گذاشتن منافع شخصی دانست.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس، پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را در گرو اتحاد گروه‌های مختلف سیاسی و کنار گذاشتن منافع شخصی دانست.

 

*** نشست سراسری اصلاح‌طلبان

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، نماینده مردم پاکدشت در مجلس روز جمعه در نشست سراسری اصلاح‌طلبان دشت ورامین که در تالار دشت بهشت ورامین اظهار داشت:

مجلسی‌ها در سال پایانی، قانون انتخابات را از هر منظری زیر و رو می‌کنند و نمونه‌ای از این تغییرات را می‌توان در بحث‌های مربوط به قانون انتخابات مشاهده کرد.

محمد قمی با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات افزود: یکی از این تغییرات مربوط به برگزاری انتخابات استانی است، مسأله‌ای که در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد ولی شورای نگهبان دو ایراد به این امر وارد کرد.

قمی ادامه داد: کم بودن زمان بررسی این موضوع و کاهش مشارکت مردم در صورت صرف نظر کردن انتخابات شهرستانی از ایرادهای این طرح بود.

وی اظهار داشت: در سال ۹۷ این طرح بار دیگر در مجلس با در نظر گرفتن ایرادات مطرح شد و ضمن بررسی زودتر این موضوع، مسأله انتخابات در شهرستان‌ها نیز در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات افزود: موضوع کاندیدا شدن افراد بیش از سه دوره متوالی نیز از موارد دیگر است که در انتخابات ریاست جمهوری نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این طرح با وجود موافقت‌ها و مخالفت‌های زیاد در مجلس شورای اسلامی رأی آورد و هم اکنون منتظر موافقت شورای نگهبان هستیم، هر چند که از شواهد پیداست که این طرح مورد تصویب شورای نگهبان قرار نمی‌گیرد.

 

*** ارائه لایجه جامع انتخابات از سوی دولت

 

قمی با اشاره به ارائه لایجه جامع انتخابات از سوی دولت گفت:

در این لایحه به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخته شده است.

وی با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات در خصوص مدرک تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس نیز اظهار داشت:

طبق قانون، نامزد انتخابات شورای اسلامی باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد که در گذشته، سابقه یک دوره نمایندگی مجلس برای افراد یک مقطع تحصیلی محسوب می‌شد که به دلیل رفع تبعیض، این امر در انتخابات امسال منتفی است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس در خصوص رد صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان در خصوص عدم التزام به اسلام گفت:

برخی از افراد حتی ائمه جمعه در گذشته به دلیل عدم التزام عملی به اسلام از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این خصوص نیز بررسی‌های لازم را انجام داده و تعریف دقیقی از التزام عملی به اسلام ارائه و به شورای نگهبان ارائه کردند.

 

*** رمز پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات

 

قمی با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:

پیروزی مردم در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در سایه وحدت و عمل به رهنمودهای امام راحل محقق شد، امروز نیز رمز پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو، پرهیز از تفرقه و اتحاد گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح طلب است.

 

به گزارش منتخبین «مرکز اطلاع رسانی انتخابات ایران»، نماینده مردم پاکدشت در مجلس در پایان اظهار کرد:

عقل سلیم حکم می‌کند که در انتخابات پیش رو، منافع گروهی را فدای منافع شخصی خود نکنیم و با اتحاد و همدلی یک فرد را معرفی و با حمایت همه جانبه از او، زمینه پیروزی در انتخابات مجلس را فراهم آوریم.

شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند. 

 

 

منبع: منتخبین «مرکز اطلاع رسانی انتخابات ایران»

 

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=2040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.