• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
18
خبرگزاری منتخبین گزارش می‌دهد:

دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم

  • کد خبر : 2551
  • 11 آذر 1398 - 16:59
دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم

دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم با حضور چهره‌های مختلف برگزار شد.

 

*** دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم با حضور چهره‌های مختلف شناخته شده و عادی و همچنین خبرهای مختلفی همراه بود.

 

 

*** ثبت نام ۱۸۴۴ نفر در دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص آخرین وضعیت تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌اظهار داشت: آمار ثبت نام‌ها از روز نخست عبارت است ۱۸۴۴ نفر که ۱۱درصد مربوط به خانم‌ها و ۸۹ درصد از آقایان هستند.

وی افزود: ۳.۳ درصد از مجموع ثبت نام‌کنندگان دارای تحصیلات حوزوی هستند،  ۱۲.۸ درصد دارای تحصیلات دکترا و ۷۶.۸ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و ۷.۱ درصد دارای مدارک لیسانس و کمتر از آن هستند.

 

 

*** افزایش ثبت نام داوطلبان مجلس در دومین روز ثبت نام در تهران

 

فرماندار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز دوم نسبت به روز اول جمعیت بیشتری ثبت نام شده داشتیم، اظهار داشت:

ثبت نام قطعی ۲۳۸نفر تاکنون انجام شده و ۳۰نفر نیز در صف انتظار هستند که در مجموع ۲۶۸نفر ثبت نامی خواهد بود.

وی افزود: روز نخست ۱۸۳نفر ثبت نامی داشتیم که جمع دو روز ۴۲۱نفر خواهد بود که از این آمار زن ۷۴نفر و مرد ۳۴۷ نفر، ۳۲۹ نفر فوق لیسانس، ۶۰نفر دکترا، ۱۲ نفر حوزوی، ۲۰نفر لیسانس هستند.

فرهادی با بیان اینکه پیرترین ثبت نام کنندگان ۷۳سال و جوان‌ترین‌شان ۳۰سال و ۲ ماه سن دارد، بیان داشت: ۲۶درصد از ثبت نام شده‌ها از جامعه ایثارگران بودند و ۲۳درصد آنها نیز در ادوار مختلف مجلس ثبت نام کرده بودند.

 

 

*** ثبت نام نماینده فعلی مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی

 

حسین رضازاده پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، اظهار داشت: من حاضرم هزینه‌های انتخاباتی‌ام را برای مردم اعلام کرده و منتشر کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی افراد معتقدند هزینه‌های گزاف انتخاباتی منجر به وام‌دار بودن نماینده خواهد شد، افزود: این حرف کاملاً درست است و من به این موضوع کاملاً اعتقاد دارم.

نماینده کازرون در مجلس با بیان اینکه حامیان نامزدهای انتخاباتی معمولاً دو دسته هستند تصریح کرد:

برخی افراد ممکن است انتظاراتی داشته باشند که بسیاری از آنها نابجا و غیرقانونی است که حساب این دسته از افراد جداست، اما دسته دوم افرادی هستند که این کمک‌ها را به‌صورت عمومی انجام داده‌اند و به‌دنبال آن هستند که این کمک‌ها بدون چشم‌داشت باشد. 

 

 

*** هدفم خدمت و انجام وظیفه است

 

نماینده ادوار گذشته مجلس نیز با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

لاله افتخاری در جمع خبرنگاران درباره هدف‌اش از شرکت در انتخابات،‌ گفت:

هدفم خدمت و انجام وظیفه است نماینده تهران مرتب باید کار کند چراکه گستردگی این حوزه انتخابیه با پیچیدگی مشکلات از آلودگی هوا، ترافیک تا ساختار ادارای غلط می‌طلبد که نماینده تهران به صورت شبانه روزی فعالیت کند متاسفانه شهر تهران ساختار اداری منسجمی ندارد. 

 

 

*** ثبت نام عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

 

مصطفی سوادکوهی نیز با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

 

 

***  نماینده فعلی بوشهر 

 

عبدالحمید خدری با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات دور یازدهم مجلس از حوزه انتخابیه بوشهر ثبت نام کرد.

وی پس از حضور در محل ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد:

حوزه انتخابیه من در انتخابات پیش رو بوشهر، گناوه و دیلم است. عضو حزب مردم سالاری هستم و عضو لیست امید انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی بودم.

خدری ادامه داد: عضو فراکسیون امید بودم ولی با حزب مردم سالاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای ورود به انتخابات مشورت نکرده‌ام.

 عضو حزب مردم سالاری هستم ولی قرار نیست آنها برای من تعیین تکلیف کنند، اگر بین منافع مردم و حزب تعارض باشد من مردم را انتخاب می‌کنم.

 

 

*** ثبت نام مدیرکل اسبق تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

علیرضا کریمی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه گلپایگان ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام درباره تطابق مجلس دهم با فرامین رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اظهار داشت:

اگر مجلس فعلی هم‌راستای با فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود حتماً ما شاهد مشکلات فعلی در ایران نبودیم اگر مجلس دهم فعال و دائم در میدان بود شاهد وضعیت فعلی کشور نبودیم.

 

 

*** ثبت نام نماینده اسبق اردبیل برای انتخابات مجلس یازدهم

 

ولی آذروش با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس ،گفت: من از اصلاح‌طلبان معتدل هستم و قرار است از حوزه اردبیل در انتخابات شرکت کنم و حاضرم هزینه‌های انتخاباتیم را شفاف برای مردم اعلام کنم، اما تمامی هزینه‌هایم که شفاف و روشن است توسط مردم تهیه شده‌ است. 

آذروش بیان کرد: قطعاً افرادی که با هزینه‌های گزاف وارد انتخابات می‌شوند، وامدار غیر مردم بوده و در مجلس دغدغه‌های مردم را دنبال نخواهند کرد. 

 

 

*** استاندار اسبق خراسان شمالی ثبت نام کرد

 

محمود احمدی بیغش نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم ، اظهار داشت:

معتقدم کسی که به دنبال پذیرش مسؤولیت کرسی نمایندگی مجلس و امانتداری مردم است، نباید هیچ هزینه‌ای را در انتخابات داشته باشد و اگر شخصی دارای نیت پاک بوده و به دنبال خدمت‌گزاری به مردم است، نباید برای مجلس هزینه کند، بلکه باید مردم از وی دعوت کرده و برای حضور وی در انتخابات مجلس هزینه‌های انتخاباتی وی را متقبل شوند. 

احمدی بیغش درباره وامدار بودن نامزدهای انتخابات مجلس که هزینه‌های گزافی را انجام می‌دهند، گفت:

امانتداری با هزینه سازگاری ندارد و نامزدهای انتخاباتی که هزینه می‌کنند جایگاه نمایندگی مجلس را برای خود جایگاه رشد مالی و عقده‌های درون اجتماعی می‌دانند اگر فردی نمایندگی مجلس را امانت مردم بداند، هیچ‌گاه برای این انتخابات هزینه فراوان نخواهد کرد نمی‌شود که فردی در انتخابات هزینه‌های بالا بکند و بعد نیز بگوید که من نماینده مردم هستم.

 

 

*** ثبت نام  رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از تهران

 

سید شهاب الدین صدر برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دور مجلس در فرمانداری تهران حاضر شد.

وی در جمع خبرنگاران درباره دلایل حضورش برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم یک مجلس کارآمد می‌تواند در کاهش مشکلات کشور موثر باشد. 

صدر درباره عملکرد نمایندگان در مجلس دهم گفت:

انتقادات بسیاری نسبت به عملکرد این مجلس وجود دارد و نارضایتی عمومی نسبت به عملکرد مجلس به ویژه در شهرستان‌ها جدی است؛ توقع مردم بیش از این است که نمایندگان مجلس انجام می‌دهند اگرچه مجلس می‌تواند از نیروهای جوان استفاده کند اما هر چقدر افراد انتخاب شده کارشناس و با تجربه باشند بهتر می‌توانند قوانین را مصوب کنند.

 

 

*** نماینده فعلی‌ الیگودرز نیز ثبت نام کرد

 

محمد خدابخشی  با حضور در ستاد انتخابات کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه الیگودرز ثبت‌نام کرد.

خدابخشی پس از ثبت نام درباره اعلام شفاف هزینه‌های انتخاباتی‌اش به مردم، اظهار داشت:

در دوره گذشته من کمترین هزینه انتخابات را داشته‌ام به طوری که در جلسات انتخاباتی‌ام فقط چایی به مردم می‌دادیم و نشست‌های انتخاباتی‌ام به صورت خودجوش و با هزینه‌های خود مردم بوده است و در انتخابات مجلس یازدهم نیز چنین روشی را دنبال خواهم کرد.

وی گفت: در جلسات انتخاباتی‌ام به هیچ وجه بحث شام و ناهار و مسائل اینچنینی نبوده و در نشست‌هایی که این هزینه‌ها صورت می‌گیرد شرکت نخواهم کرد من به دنبال هزینه‌کردن در انتخابات نیستم چرا که معتقدم اگر نامزدی در انتخابات هزینه کند باید قطعا به اشکال مختلف آن هزینه را جبران کند لذا نماینده به سمت زد و بند سوق پیدا می‌کند.

خدابخشی افزود:‌ اگر نماینده‌ای زد و بند کند و هزینه‌های آنچنانی کند تکلیف برای مردم مشخص است و باید مردم این افراد را زیر نظر گرفته و موقع رای دادن علامت سؤال‌ها در مورد آن افراد شکل بگیرد.

 

انتخابات مجلس

 

*** ثبت نام نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی

 

حمیدرضا پشنگ پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: روند ثبت‌نام انتخابات عالی بوده و من مشکل خاصی را در این زمینه مشاهده نکردم.

وی در باره پذیرش مسئولیت که برای مدیران کشور تعهد می‌آورد، افزود:

صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسئولیت برای افراد تعهدآور است، فصل‌الخطاب است و با توجه به سوابق کاری‌ام در دوره‌های هفتم،‌ هشتم و نهم مجلس بنای بر حضور در انتخابات اسفندماه ۹۸ گرفتم.

نماینده ادوار مجلس بیان کرد: از خداوند می‌خواهم به من در مسیر وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر آن کمک کند من تلاش خواهم کرد برای توسعه همه جانبه ایران به ویژه مسائل اختصاصی و رفع مشکلات و معضلات آن و بهبود رفاه مردم اقداماتی را انجام دهم.

 

انتخابات مجلس

 

*** مدیرمسئول روزنامه خراسان برای مجلس یازدهم ثبت نام کرد

 

محمدحسین احدیان بعد از ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت:

بله حتما، اگر کسی لیست هزینه‌های خود را اعلام نکند به او حق می‌دهم چون تخریب می شود، اما شخصا حاضرم تخریب بشوم اما این کار را انجام دهم من قرار است از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کنم.

وی درباره شفافیت اموال و دارایی نمایندگان و اینکه حاضر است آن را به مردم اعلام کند، افزود:‌ با اعلام لیست اموال بسیار موافق هستم. دلیل عمده اینکه با این کار موافق هستم به مطالبه مردم باز می‌گردد.

احدیان گفت:‌ اولین افرادی که لیست اموال و دارایی‌های خود را اعلام کنند بسیار مهم هستند و هر چه تعداد آنها در جامعه بیشتر شود از فضای تخریب فاصله خواهیم گرفت ضمن اینکه افرادی که برای اولین بار لیست اموال و دارایی خود را اعلام می‌کنند خود را در معرض تخریب قرار داده‌اند.

 

انتخابات مجلس

 

*** فرزند رئیس فعلی سازمان برنامه و بودجه نیز پا به گود‌ رقابت در انتخابات گذاشت

 

توحید نوبخت، فرزند رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از وزارت کشور برای حوزه انتخابیه رشت ثبت نام کرد.

 

انتخابات مجلس

 

*** جوان‌ترین متقاضی ثبت نام انتخابات در روز نخست ۳۰ ساله و ‌پیرترین ۷۵ ساله بود‌ه‌اند

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران در محل ثبت نام داوطلبین نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس، اظهار داشت:

خوشبختانه مشکل خاصی در رابطه با ثبت نام داوطلبان نداشتیم فقط یک مورد مشکل درخصوص ثبت نام برخی داوطلبان داشتیم برابر آیین‌نامه ثبت‌نام کنندگان باید اصل  و‌ کپی مدرک تحصیلی را ارایه دهند ولی در برخی موارد داوطلبان اصل مدرک را ندارند و در روند ثبت نام با مشکل مواجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: ثبت نام‌کنندگان  می‌توانند پیش از مراجعه برای ثبت نام تاییدیه مدرک تحصیلی را از مراکز دانشگاهی خود بگیرند.

 

به گزارش خبرگزاری منتخبین، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران در پایان، اظهار داشت:

مراجعه‌کنندگان حتما به اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور درخصوص ثبت نام توجه کنند و اصل و کپی مدارک را به همراه داشته و همچنین افرادی که شامل ماده ۲۹ بند الف و بند ب می‌شوند باید استعفانامه‌های خود را داشته باشند.

 

منبع: منتخبین «مرکز اطلاع رسانی انتخابات ایران»

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=2551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.