• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
12
عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد:

جوانان اثرگذارترین قشر در انتخابات ۱۴۰۰ هستند

  • کد خبر : 3581
  • 11 اسفند 1399 - 7:00
جوانان اثرگذارترین قشر در انتخابات ۱۴۰۰ هستند
عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد معتقد است، جوانان با پرسشگری، کنجکاوی و حساسیت به سرنوشت کشور در جریان انتخابات ۱۴۰۰ اثرگذارترین قشر هستند.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد معتقد است، جوانان با پرسشگری، کنجکاوی و حساسیت به سرنوشت کشور در جریان انتخابات ۱۴۰۰ اثرگذارترین قشر هستند.

 

*** لزوم عدم مداخله نهادهای قدرت در انتخابات 

 

به گزارش منتخبین، غلامرضا خواجی با بیان اینکه جوانان باید هوشیار باشند که در انتخابات پیش‌رو احساسی عمل نکنند و انتخاب خود را بر پایه شناخت کافی و منطق انجام دهند، اظهار کرد:

 جوانان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی نیز حماسه بی بدیل دفاع مقدس را خلق کردند. در دوران دفاع مقدس حدود ۹۸ درصد از رزمندگان از قشر جوان بودند لذا قشر جوان در برهه‌های مختلف تاریخی در این کشور حماسه‌آفرین هستند.

 

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه، تصریح کرد:

برخی افراد در انتخابات مختلف با شعارهای جوان‌پسندانه از ظرفیت نیروی جوان برای در دست گرفتن قدرت استفاده کرده‌اند اما درعمل به گونه‌ای متفاوت رفتار کرده‌اند از این رو جوانان باید مراقب باشند که تحت تاثیر جریان‌های قدرت قرار نگیرند تا نتوانند با شعارهای جوان پسند، صندلی‌ها را جا به جا کنند.

خواجی بر لزوم عدم مداخله نهادهای قدرت در انتخابات تاکید و بیان کرد:

طبق قانون اساسی نهادهای قدرت نباید برای روی کار آمدن فرد و جریان خاصی تبلیغ و یا از امکانات خود استفاده کنند.

 

*** جوانان باید در مسیر رهبری باشند

 

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در پایان بر عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات خرداد ۱۴۰۰ تاکید و بیان کرد:

بیگانگان با در اختیار داشتن بیش از ۵۰۰ شبکه صوتی و تصویری، علیه کشور ما فعالیت می‌کنند و با فرارسیدن انتخابات نیز این فعالیت‌ها متمرکزتر و شدیدتر می‌شود لذا اگر جوانان در مسیر رهبری نباشند ممکن است تحت تاثیر تبلیغات بیگانه قرار گیرند و منفعل عمل کنند.

در داخل نیز اهل قدرت در دعوای جناحی و قدرت‌طلبانه انتخابات را از مسیر خود خارج نکنند و موجبات دلسری مردم را فراهم نکنند.

 

***  انتخابات ششمین دوره‌ شوراها در چه زمانی برگزار می‌شود؟

 

به گزارش منتخبین، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای در سطح ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستا در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۷۰۰ نفر از این تعداد عضو شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی در سطح استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=3581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.