• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9
دبیر حزب اسلامی کار خراسان رضوی:

مشارکت مردم در انتخابات باید حداکثری باشد

  • کد خبر : 3560
  • 12 اسفند 1399 - 8:00
مشارکت مردم در انتخابات باید حداکثری باشد
دبیر حزب اسلامی کار خراسان رضوی معتقد است، به عنوان یک حزب اصلاح طلب معتقدیم حضور و مشارکت مردم در انتخابات باید حداکثری باشد.

دبیر حزب اسلامی کار خراسان رضوی معتقد است، به عنوان یک حزب اصلاح طلب معتقدیم حضور و مشارکت مردم در انتخابات باید حداکثری باشد.

 

*** مشارکت مردم در انتخابات باید حداکثری باشد

 

به گزارش منتخبین، رضا گلستانی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات باید حداکثری باشد، اظهار کرد:

با اینکه از مشارکت حداکثری حمایت می‌کنیم اما در انتخابات مجلس یازدهم شاهد رد صلاحیت نیروهای اصلاح طلب مشهد بودیم، دنبال بهانه گیری نیستیم و به همه فرایند تایید صلاحیتها نیز اعتراض نداریم اما باید یادآور شد این مسائل در مجموع به مشارکت مردم در انتخابات ضربه می زند.

 همه در زیر یک بیرق هستیم و کار می‌کنیم، از طرفی با توجه به مقتضیات کنونی جامعه و فشارهای اقتصادی معتقدیم مردم دیدگاه مثبتی به مشارکت در انتخابات ندارند لذا بهتر است نهادهای نظارتی و امنیتی با یک دید بازتر به فضای جامعه نظر کنند و به دنبال راه حل در این زمینه باشند.

 

وی در خصوص اینکه باید رفتارها به گونه‌ای باشد که اصلاح طلبان نیز دیده شوند و تایید صلاحیت‎ها به گونه‌ای انجام شود که جامعه هدف و پشتیبان مجموعه اصلاح طلبی نیز پشت این جریان قرار بگیرند تا مشارکت انتخاباتی افزایش یابد، گفت:

همه نیروهای سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب باید در افزایش نرخ مشارکت تلاش کنند، اگر محدودیت باشد مشارکت مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد لذا باید فضا و بستر جدیدی فراهم شود تا مردم با اطمینان خاطر در این فرایند سیاسی حضور یابند.

 

*** نگاه ویژه به تشکل و مقوله مسائل کارگری داریم

 

دبیر حزب اسلامی کار خراسان رضوی درباره اینکه برگزاری همزمان ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا می‌تواند تاثیرگذاری متقابل بر روی هم داشته باشد، اظهار کرد:

در سطح کلان در خصوص انتخاب رییس جمهوری و مدیریت شهری مردم به افرادی گرایش دارند که بتوانند دغدغه‌های اقتصادی و به خصوص معیشتی مردم را رفع کنند و البته برای این مهم نامزدها باید راه حل ضربتی، عملی و اجرایی ارائه دهند.

این حزب نیز برنامه‌هایی برای انتخابات آتی دارد اما با توجه به اینکه تشکل ما دو بعدی یعنی صنفی و سیاسی است لذا نگاه ویژه به تشکل و مقوله مسائل کارگری داریم.

 

*** انتخابات ششمین دوره‌ شوراها در چه زمانی برگزار می‌شود؟

 

به گزارش منتخبین، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور، ۳۳ شهرستان، ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستا و در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۷۰۰ نفر از این تعداد عضو شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=3560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.