• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

باید سوءبرداشت دیوان عدالت درباره استخدام فرزندان شهدا را اصلاح کنیم

  • کد خبر : 7201
  • 10 بهمن 1400 - 12:18
باید سوءبرداشت دیوان عدالت درباره استخدام فرزندان شهدا را اصلاح کنیم

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از سوءبرداشت دیوان عدالت در خصوص قانون استخدام فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان سخن به میان آورد و بر لزوم اصلاح آن از سوی مجلس تأکید کرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از سوءبرداشت دیوان عدالت در خصوص قانون استخدام فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان سخن به میان آورد و بر لزوم اصلاح آن از سوی مجلس تأکید کرد.

 

*** رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ تحمیلی یک گنج است

 

به گزارش منتخبین، حجت الاسلام حسن نوروزی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی یک فوریت بررسی استفساریه‌ای درخصوص اینکه آیا ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منسوخ شده است؟ به عنوان نماینده متقاضیان اظهار داشت:
تنها حدود ۲۵۰ سال در مجموع کشورها در صلح عمومی به سر برده‌اند. بررسی نسبی تعداد جنگ ها بعد از جنگ جهانی دوم نشان می دهد ۱۵۲ جنگ داخلی به وقوع پیوسته است.

 

وی در ادامه بیان کرد:
در حالی که از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۹ تنها ۲۴ جنگ رخ داده اما به دنبال بروز این جنگ ها، تلفات جانی و مالی بسیاری به وقوع پیوسته است. برای نمونه از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۵ بدون در نظر گرفتن قربانیان بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی، حدود ۲۳ میلیون نفر در ۱۳۵ جنگ کشته و ۱۲ میلیون نفر بی خانمان شده اند.

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در این خصوص تصریح کرد:
انسان توانسته با ایجاد حقوق جدید بین الملل، مهمترین وظیفه قانون طبیعی را سلب کرده، زیرا جنگ یک پدیده اجتماعی است که می‌توان آن را از دیدگاه های مختلف فلسفی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، نظامی، انتظامی، اقتصادی و… بررسی کرد.

 

نماینده مردم در خانه ملت همچنین گفت:
در ایران اسلامی بعد از انقلاب بین ایران و حزب بعث عراق جنگی در گرفت، ولی رهبر معظم انقلاب فرمودند این جنگ یک گنج است و باید بدون کم و کاست به نسل های بعد از جنگ منتقل شود. امام خمینی (ره) در جایی فرمودند که نگذارید قربانیان جنگ به فراموشی سپرده شوند. ایجاد ساختار و سازمان های خاص برای رسیدگی به امور این قربانیان و سربازان جنگ صادر شد.

 

وی در ادامه بیان کرد:
در قانون تنظیم دولت (۱) ماده ۴۸ آن چنین اعلام کرده است که کلیه وزارتخانه های و موسسات دولتی، شرکت های دولتی، سازمان صداوسیما و تمامی سازمان ها و شرکت ها که به نحوی از منابع مالی دولت استفاده می کنند و نیز تمامی موسسات و شرکت های شمول قانون که مستلزم ذکر نام آنهاست، مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز ۲۵ درصد و به بالا و آزاده اعم از شاغل فوت شده و یا ازکارافتاده که واجد شرایط عمومی استخدامی هستند، علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در آن دستگاه استخدام کنند.

 

به گزارش منتخبین، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان عنوان کرد:
این به معنای آن است که ایثارگری ایثارگران و شهادت شاهدان تاریخ اسلامی است، دیوان عدالت با یک سوءبرداشت از قانون این ماده بسیار مترقی را لغو کرد و ما امروز با استفساریه قرار است یک بار دیگر از رزمندگان، جانبازان، شهدا و جانشینان آنان تقدیر کنیم.

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=7201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.