• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3
منتخبین گزارش می‌دهد:

حزب حاکم ترکیه برنامه‌ای برای تعویق انتخابات ندارد

  • کد خبر : 9282
  • 30 بهمن 1401 - 15:02
حزب حاکم ترکیه برنامه‌ای برای تعویق انتخابات ندارد

روزنامه حریت امروز (جمعه) نوشت، حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با وجود زمین لرزه مرگبار اخیر برنامه‌ای برای به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ندارد.

روزنامه حریت امروز (جمعه) نوشت، حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با وجود زمین لرزه مرگبار اخیر برنامه‌ای برای به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ندارد.

 

*** حزب حاکم ترکیه برنامه‌ای برای تعویق انتخابات ندارد

 
به گزارش منتخبین، این روزنامه همچنین نوشت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می‌خواهد انتخابات ۱۴ مه برگزار شود درحالیکه بسیاری دیگر از اعضای حزب خواهان برگزاری این انتخابات در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ هستند؛ اما هنوز تصمیم یا تمایلی دراین باره در حزب گرفته نشده که آیا انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه به تاریخی دیگر موکول شود.

این روزنامه همچنین اضافه کرد، شورای عالی انتخابات ترکیه بر روی روند رای گیری برای ساکنان مناطق زلزله زده که از خانه و کاشانه خود آواره شده و آنهایی که هنوز در مناطق زلزله زده هستند، کار می‌کند. اخیرا مرال آکشنر رهبر حزب اپوزیسیون خوب گفته بود که انتخابات در ترکیه شاید از ۱۴ مه به ۱۸ ژوئن موکول شود و علتش هم وقوع زمین لرزه مرگبار در کشور است.

اپوزیسیون همچنین به حزب حاکم تاکید کرده از این فاجعه به عنوان بهانه‌ای برای به تعویق انداختن رای گیری استفاده نکند. شبکه خبری “هابرتورک” نیز روز پنج‌شنبه گزارش کرد که انتخابات پارلمانی ترکیه شاید برای یک دوره شش تا یک ساله به تعویق بیفتد و انتظار می‌رود که شورای عالی انتخابات ترکیه به درخواست حزب حاکم این تعویق را مورد تایید قرار دهد.

ششم فوریه سال جاری میلادی بخش‌هایی از ترکیه و سوریه شاهد یکسری زمین لرزه‌ها و پس لرزه‌های مرگبار بود. تعداد تلفات این زمین لرزه در ترکیه از ۳۶ هزار نفر گذشته و وزارت بهداشت سوریه نیز اعلام کرد که تعداد نهایی جان باختگان زمین لرزه ۱۴۱۴ نفر است؛ اما سازمان ملل تخمین می‌زند که مجموع تلفات زمین لرزه در این کشور ۸۵۰۰ نفر باشد.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=9282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.