• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5
منتخبین گزارش می‌دهد:

تلاش‌های حکیم و العبادی برای تشکیل «جریان اعتدال» و حضور در انتخابات آتی عراق

  • کد خبر : 10069
  • 07 تیر 1402 - 10:56
تلاش‌های حکیم و العبادی برای تشکیل «جریان اعتدال» و حضور در انتخابات آتی عراق

بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات موجود، شماری از نیروهای ائتلاف حاکم در عراق، برای تشکیل یک ائتلاف سیاسی جدید تحت عنوان «جنبش اعتدال» یا «خط اعتدال» به منظور شرکت در انتخابات محلی آتی آماده می‌شوند.

بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات موجود، شماری از نیروهای ائتلاف حاکم در عراق، برای تشکیل یک ائتلاف سیاسی جدید تحت عنوان «جنبش اعتدال» یا «خط اعتدال» به منظور شرکت در انتخابات محلی آتی آماده می‌شوند.

 

*** تشکیل «جریان اعتدال»

 

به گزارش منتخبین، به نقل از العربی الجدید، این ائتلاف توسط چندین حزب موجود در چارچوب هماهنگی و نه همه احزاب تشکیل خواهد شد؛ امری که به معنای تقویت‌ شکاف در چارچوب هماهنگی است که دولت «محمد شیاع السودانی» را تشکیل داد.

از زمان تشکیل چارچوب هماهنگی در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی از سوی چندین گروه سیاسی از جمله ائتلاف «دولت قانون» به رهبری نوری المالکی و «صادقون» شاخه سیاسی عصائب اهل حق، الفتح به رهبری هادی العامری، «سند« به رهبری احمد الاسدی و «مجلس اعلای اسلامی» به رهبری همام حمودی، «جریان ملی حکمت» به رهبری سید عمار حکیم، «ائتلاف النصر» به رهبری حیدر العبادی و «حقوق» به رهبری حسین مونس به عنوان شاخه سیاسی گردان‌های حزب الله هیچ رئیسی برای این ائتلاف معرفی نشده است.

 

*** تشکیل ائتلاف جدید برای ورود به انتخابات محلی

 

در همین رابطه، یک عضو پارلمان عراق گفت: حکیم و العبادی در صدر شخصیت‌هایی قرار دارند که به دنبال تشکیل ائتلافی جدید تحت عنوان خط اعتدال یا نیروهای اعتدال برای مشارکت در انتخابات محلی هستند و چه بسا این ائتلاف در مقابل دیگر گروه‌ها نظیر المالکی، الخزعلی و العامری است.

حکیم و العبادی پیش از این نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی سابقه حضور در انتخابات در قالب یک ائتلاف واحد را دارند؛ علیرغم اعلام رویکرد اپوزیسیون و عدم شرکت در دولت کنونی اما شخصیت‌های وابسته به آنها در مناصب مختلف دولتی به چشم می‌خورد.

در همین ارتباط، یک عضو برجسته جریان ملی حکمت به العربی الجدید گفت: حکیم و العبادی از هفته‌ها پیش در تلاش برای تشکیل ائتلاف انتخاباتی با حضور شخصیت‌های شیعی دارای رویکرد مدنی و به دور از گروه‌های مسلح و آرای سیاسی افراطی هستند و پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند.

وی اظهار داشت: جریان اعتدال، نام پیشنهادی برای این ائتلاف در صورت تکمیل جزئیات است و بر اساس گفت‌وگوهای اولیه، دربردارنده جریان ملی حکمت، ائتلاف نصر، جنبش الوفاء به رهبری «عدنان الزرفی»، جنبش اقتدار وطن به رهبری «عبدالحسین عبطان» و شخصیت‌ها و جریان‌های شیعی دارای رویکرد مدنی است.

این عضو جریان حکمت ملی تصریح کرد: گروه‌های دارای مواضع تند و شاخه مسلحانه به احتمال زیاد در قالب یک ائتلاف در انتخابات آتی شرکت خواهند کرد که شامل دولت قانون، سازمان بدر، جنبش عطاء و فراکسیون سند و گروه‌های دیگر است، تا به این لحظه عصائب اهل حق تصمیم خود را برای ورود به این ائتلاف یا حضور جداگانه در انتخابات اعلام نکرده است.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=10069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.