• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5
منتخبین گزارش می‌دهد:

آغاز روز سکوت در ازبکستان قبل از برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری

  • کد خبر : 10219
  • 17 تیر 1402 - 11:46
آغاز روز سکوت در ازبکستان قبل از برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری

فردا یکشنبه ۱۸ تیرماه در ازبکستان انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار می‌شود و امروز در سراسر این کشور روز سکوت اعلام شده است.

فردا یکشنبه ۱۸ تیرماه در ازبکستان انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار می‌شود و امروز در سراسر این کشور روز سکوت اعلام شده است.

 

*** آغاز روز سکوت در ازبکستان

 

به گزارش منتخبین، فردا ۱۸ تیرماه (۹ جولای) در ازبکستان انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار می‌شود که در این ارتباط امروز در سراسر این کشور روز سکوت اعلام شده است.

امروز ۸ جولای در ازبکستان یک روز مانده به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور روز سکوت است. بر اساس قانون انتخاباتی، تبلیغات انتخاباتی روز انتخابات و یک روز مانده به انتخابات ممنوع است.

روز ۷ ژوئیه روز آخر تبلیغات برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بود. امروز تمام شبکه‌های دولتی و خصوصی تلویزیون این کشور پخش تبلیغات انتخابات را متوقف و آغاز به پخش برنامه‌های معمولی خود کردند.

بر اساس گزارش ستاد مرکزی انتخابات، روز ۹ ژوئیه در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ازبکستان قرار است ۱۹ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۰۹ نفر واجد شرایط رأی‌دهی رئیس جمهور منتخب خود را انتخاب کنند.

ستاد مرکزی انتخابات برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ۱۴ حوزه انتخاباتی شامل ۱۰ هزار و ۷۸۴ شعبه اخذ رای ایجاد کرده است.

همچنین فردا به طور کلی ۷۸۵ نفر ناظر از سازمان‌ها و کشورهای خارجی مانند دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، اتحادیه نهادهای جهانی انتخاباتی، جامعه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، بنیاد بین المللی نظام‌های انتخاباتی بر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نظارت می‌کنند.

علاوه بر این، هزار و ۲۹۹ نفر رسانه‌های داخلی و خارجی فردا انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ازبکستان را پوشش می‌دهند.

 

*** نامزدهای انتخابات ازبکستان 

 

رای‌دهندگان فردا به یکی از ۴ نامزد از جمله «عبدالشکور حمزه‌یف» از حزب اکولوژیک ازبکستان، «راباخان محموداوا» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت»، «الغ‌بیک عنایت‌اف» از حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، «شوکت میرضیایف» از حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان رای می‌دهند.

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان قبل از این روز ۲۴ اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار شده است.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ازبکستان فردا روز یکشنبه ۹ ژوئیه سال ۲۰۲۳ میلادی برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=10219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.