• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5
منتخبین گزارش می‌دهد:

هشدار اعضای لیکود نسبت به فروپاشی کابینه نتانیاهو/ انتخابات زودهنگام؛ خودکشی ائتلاف حاکم

  • کد خبر : 11015
  • 05 شهریور 1402 - 13:10
هشدار اعضای لیکود نسبت به فروپاشی کابینه نتانیاهو/ انتخابات زودهنگام؛ خودکشی ائتلاف حاکم

برخی اعضای حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به فروپاشی ائتلاف تشکیل دهنده کابینه هشدار دادند

برخی اعضای حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به فروپاشی ائتلاف تشکیل دهنده کابینه هشدار دادند

 

*** هشدار اعضای لیکود نسبت به فروپاشی کابینه نتانیاهو

 

به گزارش منتخبین، به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، مسئولان ارشد حزب لیکود با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده اخیر و کاهش محبوبیت آن‌ها در انتخابات آینده، نسبت به فروپاشی ائتلاف حاکم هشدار دادند.

در این گزارش آمده است که در داخل حزب لیکود پیشنهادهای متعددی مبنی بر انجام همه‌پرسی درخصوص تغییر قوانین قضایی مطرح شد اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت این حزب و دیگر احزاب حاکم کاهش چشمگیری داشته است.

مسئولان حزب لیکود بر این باورند که درحال حاضر انتخابات (زودهنگام پارلمانی)، تنها نسخه خودکشی دسته‌جمعی اردوگاه راست است که سطح محبوبیت آن بسیار پایین آمده است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است که برخی اعضای حزب لیکود که رهبری آن را نتانیاهو برعهده دارد خواستار عدم تداوم مسیر تغییر قوانین قضایی شدند و بر این مساله تاکید کردند که در این زمینه توافق حاصل شود و با تقویت اقتصاد و امنیت جایگاه کابینه کنونی حفظ شود تا این امر اعتباری برای احزاب راست‌گرا در انتخابات آینده باشد.

اخیرا شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی طی یک نظرسنجی اعلام کرد که فاصله بین بنی گانتس از سران اپوزیسیون و نتانیاهو نخست وزیر کابینه ائتلافی در رقابت بر سر تصاحب منصب نخست وزیری آینده زیاد شده است.

بر اساس این گزارش، از ماه مارس گذشته چنین فاصله‌ای را میان این دو مقام صهیونیست شاهد نبودیم، زیرا بنی گانتس اکنون از حمایت ۳۹درصدی برخوردار است؛ درحالی که تنها ۳۴ درصد از صهیونیست ها حامی نتانیاهو هستند.

این رسانه صهیونیستی آورده است که این آمارها چه بسا به دلیل موج عملیات مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، افزایش جرم و جنایت‌ها و خارج شدن کنترل امور از دست نتانیاهو باشد.

در بخش دیگر این گزارش آمده که در رقابت میان نتانیاهو و «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی غافلگیری‌آنقدر زیاد نیست، زیرا نتانیاهو ۳۸درصد آرا را تصاحب کرد، درحالی که ۲۹ درصد آرا برای لاپید بود.

از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد که عملکرد کابینه نتانیاهو بهتر است یا کابینه قبلی متشکل از «نفتالی بنت- یائیر لاپید»؟

۵۰ درصد صهیونیست ها معتقد بودند که عملکرد کابینه “(نفتالی) بنت- (یائیر) لاپید” در زمینه آموزشی بهتر بود، درحالی که ۲۸ درصد کابینه نتانیاهو را ترجیح دادند. همچنین ۴۲درصد از شرکت کنندگان می گویند که عملکرد کابینه قبلی در مقابله با عملیات مبارزان فلسطینی بهتر بود، در حالی که ۳۳ درصد به کابینه نتانیاهو رای دادند.

در مساله امنیت نیز ۴۶درصد به کابینه بنت- لاپید و ۲۹درصد به کابینه نتانیاهو رای دادند.

در خصوص عملکرد «یو آف کیش» وزیر آموزش کابینه نتانیاهو نیز ۵۳ درصد از صهیونیست ها راضی نیستند و ۲۴درصد آن را خوب ارزیابی کردند.

همچنین ۶۹درصد از صهیونیست ها از عملکرد «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو ناراضی و ۲۵ درصد راضی هستند.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=11015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.