• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4
منتخبین گزارش می‌دهد:

واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری انتخابات در مناطق تحت تصرف روسیه

  • کد خبر : 11233
  • 20 شهریور 1402 - 16:11
واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری انتخابات در مناطق تحت تصرف روسیه

اتحادیه اروپا سازمان‌دهندگان و برگزارکنندگان انتخابات در چهار منطقه اوکراین که روسیه سال گذشته آن‌ها را به خود الحاق کرده، را تحریم کرد.

اتحادیه اروپا سازمان‌دهندگان و برگزارکنندگان انتخابات در چهار منطقه اوکراین که روسیه سال گذشته آن‌ها را به خود الحاق کرده، را تحریم کرد.

 

*** واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری انتخابات در مناطق تحت تصرف روسیه

 

به گزارش منتخبین، اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بیانیه‌ای برگزاری این انتخابات در جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول و بخش‌هایی دیگر از مناطق اوکراین را محکوم و آن را نامشروع توصیف کرد.

مسئولان منصوب شده از سوی مسکو روز ۹ شهریور در بخش‌هایی از اوکراین که روسیه آنها را «مناطق جدید» خود می‌داند، انتخابات محلی برگزار کردند.

مناطق دونتسک، لوگانسک، زاپوریژیا و خرسون همراه با شبه جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ضمیمه شد، حدود یک پنجم کشور اوکراین را تشکیل می‌دهند و انتخابات در این مناطق برگزار شده است.

نتیجه این انتخابات قرار بود روز گذشته ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) مشخص می‌شود و فرمانداران منتخب مسکو که ترکیبی از سیاستمداران کهنه کار طرفدار روسیه و افراد شناخته شده در سطح محلی هستند، دوره کامل ریاست آن مناطق را بر عهده خواهند گرفت.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این بلوک تلاش بیشتر روسیه برای مشروعیت بخشی یا عادی سازی کنترل نظامی و الحاق بخش‌هایی از اوکراین را نمی‌پذیرد.

شبکه سی‌جی‌تی‌ان به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آلمان گزارش داد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسئولان برگزارکننده انتخابات در مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین قابل تصور است و در آینده اعمال خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همزمان با برگزاری انتخابات در ۹ شهریور اعلام کرد که مسکو ۲۰ میلیارد دلار برای توسعه مناطقی که روسیه در جریان جنگ از اوکراین گرفته، اختصاص می‌دهد.

وی گفت که روسیه قصد دارد ۱. ۹ تریلیون روبل (حدود ۲۰ میلیارد دلار) از بودجه فدرال را برای توسعه «مناطق جدید» در پنج سال آینده اختصاص دهد.

روسیه هیچ یک از چهار منطقه‌ اوکراین که سال گذشته به خاک خود الحاق کرد را به طور کامل تحت کنترل ندارد و الحاق یک جانبه این مناطق از سوی تعداد انگشت شماری از کشورهای متحد مسکو به رسمیت شناخته شده است.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=11233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.