• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

اولویت دستگاه قضایی تلاش در جهت پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است

  • کد خبر : 11461
  • 22 مهر 1402 - 12:32
اولویت دستگاه قضایی تلاش در جهت پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد اولویت دستگاه قضایی در حوزه انتخابات، تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد اولویت دستگاه قضایی در حوزه انتخابات، تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

 

*** اولویت دستگاه قضایی تلاش در جهت پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است

 

به گزارش منتخبین، بررسی آمار عملکرد حوزه‌های قضایی طی شش ماهه ماه اخیر، بررســی آخریــن وضعیــت جمعیــت کیفــری زندان‌های اســتان، تسریع در تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، بررسی سازوکار‌های رفع اطاله دادرسی، ساماندهی و توازن نظام ارجاع به کارشناسان، تسهیل زمینه‌های صلح و سازش و موضوع انتخابات از مهمترین محور‌های مورد بحث و تبادل نظر در این نشست بود.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده ضمن تبیین اهمیت انتخابات اسفند ماه سال جاری، از دستگاه‌های ذی ربط خواست در راستای فراهم سازی موجبات برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، رقابتی و باشکوه بیش از پیش تلاش کنند.

اولویت دستگاه قضایی در حوزه انتخابات، تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است و به همین منظور هیأت‌های اجرایی و نظارت باید همواره آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند و بدواً تلاش کنند با انجام اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه‌ی مناسب، زمینه‌های شکل گیری تخلفات و جرایم در این حوزه از بین برود.

 

وی در ادامه بر ضرورت نقش آفرینی بهتر و بیشتر مدیران قضایی به ویژه دادستان‌ها در راستای اعمال و تقویت سازوکار‌های نظارتی طی تمامی مراحل چه پیش از برگزاری انتخابات و چه در بحبوحه و بعد از برگزاری انتخابات تأکید کرد.

 

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده با بیان اینکه در حوزه انتخابات قانون فصل الخطاب همگان و به‌عنوان مهمترین معیار و ملاک ارزیابی و تصمیم گیری به شمار می‌رود؛ خاطرنشان کرد:

عمل به تکالیف و تعهدات قانونی و ارتقاء سطوح نظارتی در این مسیر می‌تواند از بروز سوء استفاده‌ها و جرایم و تخلفات احتمالی پیشگیری نماید لذا ضرورت دارد نمایندگان حقوقی در هیأت‌های انتخاباتی مشارکت و حضور فعال‌تر و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

 

وی خطاب به مدیران قضایی از جمله دادستان ها- به‌عنوان نماینده دستگاه قضایی در این فرایند، تأکید کرد:

به نحوی رفتار و عمل کنند که وظایف و کارکرد‌ها مطابق با انتظارات پیش بینی شده باشد و اصول و موازین قانونی مورد غفلت واقع نشود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین ضرورت ارزیابی و سنجش عملکرد کارکنان قضایی و اداری را طی دوره‌های زمانی مختلف و بطور مستمر خاطرنشان و اظهار کرد:

این نوع نظارت‌ها می‌تواند در بهبود شاخص‌های عملکردی نقشی سازنده و راهگشا داشته باشد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به رشد و تداوم موارد غیبت غیرموجه برخی زندانیان از زندان گفت:

باید تدابیری اتخاذ شود که اعطاء مرخصی‌ها به مددجویان در مدار ضوابط قانونی و توأم با اخذ تأمین و تضمین‌های مناسب باشد و در عین حال از اعطاء مرخصی‌های طولانی مدت به زندانی اجتناب گردد و نیز سازوکار دستگیری زندانیان متواری و همچنین ابعاد رسیدگی‌های قضایی و اعمال مجازات‌های بازدارنده، تقویت شود تا شاهد تکرار موارد مشابه نباشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه از عملکرد خوشخوی آزاد، دادستان عمومی و انقلاب شیروان به‌عنوان مدیر قضایی نمونه قدردانی شد.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=11461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.