• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6
منتخبین گزارش می‌دهد:

پیشتازی اندک ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی

  • کد خبر : 11557
  • 30 مهر 1402 - 12:39
پیشتازی اندک ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با اختلافی اندک در مقایسه با جو بایدن در رقابت احتمالی ریاست‌جمهوری پیشتاز خواهد بود.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با اختلافی اندک در مقایسه با جو بایدن در رقابت احتمالی ریاست‌جمهوری پیشتاز خواهد بود.

 

*** رقابت بایدن و ترامپ

 

به گزارش منتخبین، رقابت احتمالی میان جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ طی ماه‌های گذشته توجهات را در این کشور به خود جلب کرده است.

در همین حال، رقابت این ۲ نفر در نظرسنجی‌ها در ماه‌های گذشته نیز بسیار نزدیک و برای کارزار‌های انتخاباتی آن‌ها حساس بوده است.

براساس یک نظرسنجی جدید، ترامپ در رقابت فرضی انتخابات عمومی ۲۰۲۴ با ۲ درصد از بایدن پیشی گرفته و در حال بهبود جایگاه خود در میان رای‌دهندگان جوان است.

نظرسنجی کالج «امرسون» نشان داد که ترامپ با ۴۷ درصد آرا از بایدن با ۴۵ درصد آرا پیشی گرفته است. همچنین در این میان هشت درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به هیچ یک از این ۲ نفر رای نداده و گفتند برای انتخاب نامزد مورد نظر خود در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در نظرسنجی ماه گذشته کالج «امرسون» ترامپ و بایدن هر ۲ توانسته بودند ۴۵ درصد آرا را به خود اختصاص دهند.

در مجموع نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابتی نزدیک بین بایدن و ترامپ در جریان است.

در نظرسنجی «سی‌ان‌بی‌سی» که نتایج آن به‎تازگی منتشر شد، بایدن با چهار درصد در سراسر کشور در مقایسه با ترامپ پیشتاز بود.

اما ترامپ در نظرسنجی «بلومبرگ-مورنینگ کانسلت»، از میان هفت ایالت کلیدی در چهار ایالت پیشتاز بود.

 

*** کاهش مقبولیت جو بایدن

 

این نظرسنجی همچنین میزان مقبولیت بایدن نزد رای‌دهندگان را به طور کلی ۴۲ درصد نشان داد؛ در حالی که ۵۰ درصد عملکرد او به‌عنوان رئیس‌جمهور را تایید نکردند. میزان مقبولیت او یک درصد بیشتر از ماه گذشته بود؛ در حالی که میزان عدم مقبولیت او سه درصد افزایش یافته است.

عدم مقبولیت جو بایدن در حالی افزایش یافته که افراد دیگری هم از حزب دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات درون‌حزبی اعلام آمادگی کرده‌اند.

طبق قانون آمریکا، احزاب این کشور باید انتخابات درون‌حزبی بین نامزد‌های خود برگزار کرده و در نهایت یک گزینه را به‌عنوان نامزد کل حزب برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب کنند.

یکی از افرادی که از او به‌عنوان رقیب درون‌حزبی بایدن یاد می‌شود، «ماریان ویلیامسون» است. گفته می‌شود «ویلیامسون» ۷۱ ساله کارزار گسترده‌ای را در این راستا آغاز کرده است.

 

*** نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه

 

به غیر از دونالد ترامپ، که به نظر می‌رسد اصلی‌ترین گزینه حزب جمهوری‌خواه است، این حزب گزینه‌های دیگری را در اختیار دارد.

از مهم‌ترین این افراد می‌توان به «ران دیسانتیس»، فرماندار سابق فلوریدا، «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور در دوره ترامپ، «ویوک راماسوامی»، سرمایه‌گذار و مدیر اجرایی سابق در حوزه بیوتکنولوژی، «نیکی هیلی»، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل و تعدادی دیگر از اعضای جمهوری‌خواهان اشاره کرد.

 

*** نامزد‌های مستقل

 

«رابرت اف کندی» ۶۹ ساله پس از اینکه ابتدا بایدن را برای نامزدی دموکرات‌ها به چالش کشید، به‌عنوان یک نامزد مستقل اعلام حضور کرد. او تاکنون در نظرسنجی‌ها نتوانسته نتایج مطلوبی به دست آورد.

«کندی» همچنین پسر «رابرت اف کندی»، سناتور آمریکایی است که در سال ۱۹۶۸ در جریان نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری ترور شد.

یک گزینه دیگر مستقل که برای حضور در انتخابات آمریکا اعلام آمادگی کرده، «کورنل وست» است.

این کارشناس فلسفه در ماه ژوئن، گفت که یک کارزار انتخاباتی را آغاز خواهد کرد که احتمالاً برای رای‌دهندگان مترقی و متمایل به دموکرات جذابیت دارد.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=11557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.