• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2
منتخبین گزارش می‌دهد:

جنگ غزه و انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

  • کد خبر : 11782
  • 17 آبان 1402 - 13:53
جنگ غزه و انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، آینده جنگ غزه خواهد بود، بویژه اگر اسراییل به کشتار فلسطینیان شدت بخشد و بایدن نیز با این نسل کشی، بیش از پیش همراهی کند.

یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، آینده جنگ غزه خواهد بود، بویژه اگر اسراییل به کشتار فلسطینیان شدت بخشد و بایدن نیز با این نسل کشی، بیش از پیش همراهی کند.

 

*** جنگ غزه و انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

 

به گزارش منتخبین، امیرعلی ابوالفتح، در یک رشته توئیت با عنوان جنگ غزه و انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نوشت:

مسلمانان آمریکا و آمریکایی های عرب تبار یا فلسطینی تبار آن اندازه پرجمعیت نیستند که به تنهایی بتوانند سرنوشت انتخابات مهم در آمریکا نظیر انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تغییر دهند. اما نسل کشی کنونی انسان ها در غزه توسط اسرائیل و با پشتگرمی آمریکا، طیف وسیعی از مردم این کشور را خشمگین کرده است.

برگزاری تظاهرات پرشمار در شهرهای مختلف آمریکا در حمایت از فلسطین نشان می دهد که گروه های مختلفی در صف اعتراضات قرار دارند. علاوه بر مسلمانان آمریکایی و آمریکایی ها عرب تبار، در این تظاهرات، یهودیان لیبرال، یهودیان حامی صلح و یهودیان ضد صهیونیستی هم حضور چشمگیری داشته اند.

همچنین بسیاری از فعالان صلح طلب، معترضان به نابرابری های اجتماعی، کنشگران ضد تبعیض نژادی، مخالفان سرمایه داری منفعت طلب و حتی جریان های برابری خواه جنسی و جنسیتی در تظاهرات به نفع فلسطین شرکت کرده اند.

به عبارت دیگر می توان گفت دفاع از فلسطین و محکومیت نسل کشی در غزه، در حال حاضر به چتر فراگیر بر سر جریان های معترض به وضع کنونی در آمریکا بدل شده است و آنان را حول یک موضوع انسانی، متحد کرده است.

از آنجا که جریان های گرد آمده زیر چتر فراگیر دفاع از فلسطین عمدتا به حزب دموکرات گرایش دارند، خشم آنان از حمایت های بی دریغ دولت بایدن از اسراییل برای کشتار در غزه، می تواند به تلاش رییس جمهوری دموکرات آمریکا برای پیروزی مجدد در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری لطمه وارد کند.

همچنین نامزدهای حزب دموکرات که تلاش می کنند کرسی های خود را در کنگره حفظ نمایند یا به کرسی های کنگره دست یابند، در معرض آزمون دشواری قرار گرفته اند. آنان باید یا رضایت اسراییل را جلب نمایند یا با خشم فزاینده جنبش فراگیر حمایت از فلسطین مواجه شوند.

از این رو می توان گفت، یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴، آینده جنگ غزه خواهد بود، بویژه اگر اسراییل به کشتار فلسطینیان شدت بخشد و بایدن نیز با این نسل کشی، بیش از پیش همراهی کند.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=11782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.