• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2
منتخبین گزارش می‌دهد:

حمایت ترامپ از پوشش زنده دادگاهش درباره تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰

  • کد خبر : 11841
  • 21 آبان 1402 - 9:44
حمایت ترامپ از پوشش زنده دادگاهش درباره تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از درخواست رسانه‌ها برای پوشش تلویزیونی دادگاه رسیدگی به اتهامش درباره تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ حمایت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از درخواست رسانه‌ها برای پوشش تلویزیونی دادگاه رسیدگی به اتهامش درباره تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ حمایت کرد.

 

*** حمایت ترامپ از پوشش زنده دادگاهش درباره تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰

 

به گزارش منتخبین، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا یک دادخواست قانونی را در حمایت از درخواست رسانه ها برای پوشش تلویزیونی دادگاه رسیدگی به اتهاماتش درباره تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تقدیم دادگاه کرد.

در این دادخواست، ترامپ اظهار کرد دادستان ها می خواهند این دادگاه در تاریکی و بی خبری و به عنوان بخشی از آنچه که او ادعا می کند تلاشی با انگیزه ای سیاسی از جانب جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا برای تحت تاثیر قراردادن نتایج انتخابات ۲۰۲۴ است، برگزار شود.

وکلای ترامپ در این پرونده در این دادخواست اظهار کردند ترامپ درخواست رسانه ها از قاضی تانیا چاتکان برای صدور مجوز پوشش تلویزیونی زنده این دادگاه را تایید و حمایت می کند.

همچنین در این دادخواست آمده است هر شهروند آمریکایی و شهروندان کشورهای دیگر باید امکان بررسی و تماشای این دادگاه را داشته باشد، اگر چنین دادگاهی برگزار شود، رئیس جمهور ترامپ از تمام اتهامات بی اساسی که تنها با انگیزه سیاسی علیه او مطرح شده، اعلام بیگناهی خواهد کرد.

علاوه بر این، در این دادخواست جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده ترامپ، به نقض حقوق قانون رئیس جمهور سابق متهم شد و قاضی چاتکان به دلیل صدور اجازه برای انجام چنین اقداماتی علیه ترامپ و لحاظ قراردادن منافع مخالفان سیاسی وی، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

در انتهای این دادخواست گفته شده که روند این پرونده باید به طور کامل از تلویزیون پخش شود تا مردم آمریکا در جریان اخبار دسته اول و تازه این پرونده قرار گیرند.

این در حالی است که جک اسمیت پیشتر در دادخواستی در تاریخ ۳ نوامبر گفته بود پوشش تلویزیونی این دادگاه ممکن است باعث رعب و ترس شاهدان و قضات پرونده شود.

حدود سه هفته پیش قاضی تانیا چاتکان از وکلای دونالد ترامپ خواسته بود تا نظرشان را درباره پخش تلویزیونی دادگاه رسیدگی به اتهامات ترامپ درباره تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، بیان کنند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که شبکه ان بی سی و مجموعه‌ای از ۱۹ سازمان رسانه‌ای و گروه های حمایت از مطبوعات در دو دادخواست جداگانه برای دادگاه واشنگن، اظهار کردند مردم حق دارند دادگاه بی سابقه رئیس جمهور سابق آمریکا را که نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ است، نگاه کنند. آنها در این این دادخواست ها تاکید کردند که قوانین فدرالی که مانع از پخش روند قضایی این پرونده شود، غیرقانونی است.

در دادگاه های فدرال برخلاف بسیاری از دادگاه های ایالتی، تصویربرداری تلویزیونی و عکاسی ممنوع است.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

در حال حاضر ترامپ درگیر پرونده رسیدگی به اتهامات مربوط به کلاهبرداری و بیش از حد نشان دادن ارزش دارایی ها و املاکش برای دریافت وام های بهتر و شرایط بیمه ای مطلوب تر است.

علاوه بر این ترامپ به‌همراه ۱۸ تن از مقامات سابق، وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه متهم هستند که برای ایجاد تغییر در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت جورجیا دست به اعمال غیرقانونی زده‌اند، در این پرونده ترامپ با ۱۳ اتهام روبه‌رو است.

او در یک پرونده دیگر به نگه‌داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این پرونده به ۴۰ فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.

علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به‌دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ می داند. این در حالی است که براساس نتایج تازه ترین نظرسنجی ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی ها شده است.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=11841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.