• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2
منتخبین گزارش می‌دهد:

دادگاه عالی میشیگان حذف نام ترامپ از انتخابات مقدماتی ایالتی را رد کرد

  • کد خبر : 12276
  • 07 دی 1402 - 10:16
دادگاه عالی میشیگان حذف نام ترامپ از انتخابات مقدماتی ایالتی را رد کرد

دادگاه عالی میشیگان درخواست حذف نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از انتخابات مقدماتی ایالتی را رد کرد.

دادگاه عالی میشیگان درخواست حذف نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از انتخابات مقدماتی ایالتی را رد کرد.

 

*** رای دادگاه عالی میشیگان

 

به گزارش منتخبین، دادگاه عالی ایالت میشیگان امروز چهارشنبه، درخواستی برای حذف نام ترامپ از انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواهان در این ایالت را رد کرد.

به گزارش رویترز این درخواست از سوی چهار رای‌دهنده ایالت میشیگان، بر اساس نقش رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده در اتفاقات ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ و حمله به ساختمان کنگره مطرح شده بود اما دادگاه عالی میشیگان اعلام کرد که این دادخواست قابلیت مطرح شدن در دادگاه را ندارد.

پیش از این، دادگاه کلرادو اعلام کرده بود که با استناد به ماده ۱۴ قانون اساسی، نام دونالد ترامپ نمی‌تواند در انتخابات مقدماتی این ایالت به عنوان نامزد روی برگه‌های انتخاباتی باشد. کارزار انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که در دادگاه عالی ایالات متحده، برای رد این رای، اعتراض خواهند کرد.

رأی‌دهندگان و گروه‌های حقوق بشری تا کنون در بیش از ۱۲ ایالت تلاش کرده‌اند نام ترامپ را از برگه‌های انتخاباتی حذف کنند اما در دست‌کم ۷ مورد این شکایت‌ها بنا به دلایل مختلف به نتیجه نرسیده‌اند.

دادگاه‌های میشیگان، نیوهمپشایر و فلوریدا شکایت‌های مشابه علیه ترامپ را بنا به دلایل آیین‌نامه‌ای و صلاحیتی رد کرده‌اند و در پاره‌ای از موارد دادگاه‌ها گفته‌اند که رد صلاحیت یکجانبه نامزدها در حوزه اختیارات آنها قرار نمی‌گیرد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا.

وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها گناهکار شناخته نشده است.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.