• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3
منتخبین گزارش می‌دهد:

پس لرزه های راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات/۲ چهره شاخص در لیست مخالفان بیانیه/ باید راهبرد مشارکت مشروط انتخاب می‌شد

  • کد خبر : 12505
  • 04 بهمن 1402 - 10:47
پس لرزه های راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات/۲ چهره شاخص در لیست مخالفان بیانیه/ باید راهبرد مشارکت مشروط انتخاب می‌شد

دوچهره شاخص اصلاح طلب در مخالفت با راهبرد جبهه اصلاحات واکنش نشان دادند.

دوچهره شاخص اصلاح طلب در مخالفت با راهبرد جبهه اصلاحات واکنش نشان دادند.

 

*** پس لرزه های راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات

 

به گزارش منتخبین، یکی از رسانه‌ها با اشاره به بیانیه اخیر جبهه اصلاحات در باره عدم شرکت در انتخابات که از آن تحت عنوان سند راهبردی نامبرده شده، دیدگاه دوچهره شاخص اصلاح طلبی در مخالفت با آن را بازتاب داده است.

 

حمیدرضا جلایی‌پور، گفته است:

افزایش نارضایتی عمومی و فضای پس از اعتراضات سال گذشته و کاهش مشارکت در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ از زمینه‌سازهای این سند راهبردی است اما محتوای آن چنان است که به نظرم متاسفانه نه برای کشور و نه خود اصلاح‌طلبان ظرفیت‌افزا است و نه تاثیر جدی بر فضای سیاسی کشور می‌گذارد. اشتباه جبهه ملی دوم در این سند تکرار شده و متاسفانه ممکن است بعد از انتخابات هم بر مشکلات کار سیاسی مستقل بیفزاید و مشابه لیست ندادنِ ۱۳۹۸ پایه اجتماعی و ظرفیتی هم نمی‌سازد.

 

اسماعیل گرامی‌مقدم نیز اظهار داشته:

آنچه که جبهه تصمیم گرفته، رای اکثریت است و افرادی باید درباره جایگاه سند پاسخگو باشند که موافق آن بوده‌اند چون ما در مقام مخالفت استدلال‌هایمان را گفتیم. بنا بود این راهبردها بعداً روی سه نکته توجه شود و بعد از اینکه جبهه روی آنها به اجماع رسید، منتشر شود، اما متاسفانه منتشر شده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

آنچه مسلم است، این است که سه راهبرد آمده بود که یکی این است که بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنیم، یکی اینکه در جاهایی که نامزد داریم در آن حوزه‌ها حضور پیدا کنیم و از نامزدهایی که تایید صلاحیت شده‌اند، حمایت کنیم. یکی هم این بحث بود که با توجه به شرایط و در راستای این مسئله که مردم تمایلی به شرکت ندارند، پس جبهه هم شرکت در آن را منوط به جهت‌گیری مردم دانسته است . اما اعتراضات و دیدگاه‌های متفاوتی که وجود دارد، بیشتر بر همین موضوع تمرکز دارد که انتخابات و فضای انتخابات، باعث می‌شود که جریان‌های سیاسی به وظیفه خود عمل کنند.

یک جریان سیاسی که برای انتخابات ائتلاف کرده، در راستای ائتلاف باید به مسائل انتخابات بپردازد و رویکرد خودش را در جهت فعال بودن در عرصه انتخابات در میزانی که وسع‌اش است، مشخص کند. در همین جهت در گذشته هم با چنین مسائلی مواجه بودیم و ردصلاحیت‌ها را داشتیم ولی با همان امکاناتی که داشتیم، حضور پیدا می‌کردیم. به اعتقاد من منافع ملی بالاتر از منافع جریانات سیاسی و گروه‌هاست. انگار در جای دیگری تصمیم‌گیری شده و باید در جبهه هم آن تصمیمات رای‌گیری شده و تصویب شود.

جبهه با توجه به مسائلی که مردم دارند و مشکلاتی که وجود دارد و از سمت دیگر جریان تمامیت‌خواه، درصدد قبضه کردن کرسی‌های مجلس است، می‌توانست راه میانه‌ای را انتخاب کند و با راهبرد شرکت مشروط در انتخابات، یک گام در میان مردم بردارد و یک گام هم در حاکمیت داشته باشد و مانع از به قدرت رسیدن تندروها شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

روزنامه هم میهن

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=12505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.