• امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
15
رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران در کنگره حزب همبستگی:

مردم ایران هنوز به احزاب اعتماد ندارند

  • کد خبر : 962
  • 21 دی 1396 - 10:05
مردم ایران هنوز به احزاب اعتماد ندارند

محسن هاشمی با اشاره به اینکه مردم ایران هیچ‌وقت نتوانستند از یک حزب، مسئولیت و کارآمدی لازم را ببینند و هنوز آن اعتماد بارز به احزاب وجود ندارد، تاکید کرد، احزاب برای جلب رضایت مردم، باید عدالت اقتصادی را در برنامه‌های خود قرار دهند.

محسن هاشمی با اشاره به اینکه مردم ایران هیچ‌وقت نتوانستند از یک حزب، مسئولیت و کارآمدی لازم را ببینند و هنوز آن اعتماد بارز به احزاب وجود ندارد، تاکید کرد، احزاب برای جلب رضایت مردم، باید عدالت اقتصادی را در برنامه‌های خود قرار دهند.

***احزاب باید در حوزه سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی فعال شوند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این موضوع در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی، گفت: احزاب با اتخاذ سازوکاری ویژه برای ورود با قدرت در عرصه سیاسی، باید در حوزه‌های سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی کشور فعال شوند.

 

*** تاریخچه احزاب در ایران

 

محسن هاشمی با اشاره به تاریخچه احزاب در ایران، گفت:

احزاب در ایران همانند کشورهای توسعه‌یافته غربی و شرقی، سابقه طولانی ندارند وعمر حزب در ایران به بعد از نهصت مشروطیت و حدود ۱۰۰ سال برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: نگاهی به تاریخ معاصر ایران نشان می‌دهد که اکثر احزابی که در این کششور شکل گرفتند نگرش ایدئولوژیکی و سوسیالیستی داشتند و احزاب معمولا نتوانستند فعالیت‌های خود را آنطور که باید، سازماندهی کنند و در سیاست ایران، تاثیرگذاری بالایی داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد:

بعد از انقلاب نیز همچنان همین وضعیت حاکم است و ما نتوانستیم از احزاب، آنطور که در دنیا استفاده می‌شود، استفاده کنیم.

 

*** جبهه اصلاحات نتوانسته مدیریت اجرایی کشور را برعهده بگیرد

 

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران با اشاره به این که در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌ جبهه‌های فراوانی هستیم که البته اثرگذار هم بوده اند، گفت: در چند سال اخیر جبهه اصلاحات توانسته فعالیت ویژه‌ای انجام دهد و می‌توان گفت جبهه اصلاحات، سایه خود را در حوزه سیاست بر حاکمیت کشور انداخته ولی به دلیل روابط و مسائل موجود در کشور هنوز نتوانسته آنطور که مردم می‌خواهند فعالیت‌هایی را انجام دهد و مدیریت اجرایی کشور را بر عهده بگیرد.

 

*** اتخاذ سازوکار ویژه برای ورود پرقدرت احزاب به عرصه سیاسی

 

محسن هاشمی در ادامه با اشاره به عملکرد احزاب در کشور، گفت:

باید ساز و کار ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا احزاب با قدرت بیشتری وارد عرصه سیاسی کشور شوند.

مشروعیت حکومت‌ها اصولا با حضور مردم شکل می‌گیرد و تداوم این مشروعیت نیاز به کارآمدی دارد و برای اینکه مسئولیت‌پذیری بتواند مورد مقبول مردم واقع شود باید گروهی مسئولیت را بر عهده بگیرند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: مردم هیچ‌وقت نتوانستند از یک حزب ویژه، مسئولیت و کارآمدی لازم را ببینند و به همین دلیل هنوز آن اعتماد بارزی که باید به احزاب داشته باشند را، ندارند.

 

*** احزاب باید عدالت اقتصادی را پیگیری کنند

 

هاشمی افزود: تعیین حق سرنوشت برای مردم با رای دادن در انتخابات شکل می‌گیرد و احزاب باید توانایی ارائه لیست حزبی را داشته باشند اما در حال حاضر می‌توان گفت، حزبی نداریم که بتواند یک لیست را اعلام و برنده کند.

وی در خصوص نقش احزاب در کشور، گفت: کار احزاب در کشور ما کمی پیچیده‌تر است؛ به دلیل اینکه احزاب در کشور ما باید نقش دین را نیز در مسائل و فعالیت‌های حزبی در نظر بگیرند.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران اسلامی در ادامه اضافه کرد: احزاب در زمینه رشد اقتصادی و سیاسی به صورت همزمان با هم، هنوز نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید کاری انجام دهند تا از این طریق، هرچه بیشتر به سمت حزب‌داری و رویکرد درست پیش بروند.

محسن هاشمی در ادامه تاکید کرد: احزاب باید عدالت اقتصادی در کشور را در برنامه‌های خود قرار دهند که مورد رضایت مردم قرار بگیرند

 

به گزارش منتخبین، رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران در پایان با اشاره به این که احزاب باید در سیاست بین‌الملل فعال شوند، گفت:

در ایران چند عرصه در اختیار احزاب نیست که یکی از آنها سیاست خارجی ، امنیتی و دفاعی است که نتوانسته‌اند در آن فعالیت قابل توجهی داشته باشند. در ایران ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

منبع:مننتخبین
انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.