• امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
18
دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد

شفافیت و صداقت؛ راه حل اصلاح‌طلبان برای انتخابات

  • کد خبر : 2029
  • 31 فروردین 1398 - 2:16
شفافیت و صداقت؛ راه حل اصلاح‌طلبان برای انتخابات

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم شفافیت و صداقت را راه حل اصلاح‌طلبان برای انتخابات دانست.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم شفافیت و صداقت را راه حل اصلاح‌طلبان برای انتخابات دانست.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری منتخبین، سید حسین موسوی، تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در سرمقاله‌ای در روزنامه آرمان، نوشته است:

 

*** اتخاذ رویکرد عملگرایی توسط اصلاح‌طلبان و سایر جریانات سیاسی

 

هر چند برای اظهار نظر درباره انتخابات مجلس در سال جاری بسیار زود است، اما اصلاح‌طلبان و سایر جریانات سیاسی رویکرد‌های خود را به سمت‌وسوی عملگرایی ببرند و به نوعی با عمل خود نشان دهند که در راستای منافع ملت و کشور چگونه عملکردی از خود برجای می‌گذارند.

چرا که اساسا مردم بیش از گفتاردرمانی و بیان ایده‌های مطلوب از زبان فعالان سیاسی عملگرا هستند و کارنامه عملی جریانات سیاسی را رصد می‌کنند.

لذا در این راستا اصلاح‌ طلبان برای حضور هر چه بهتر باید وارد صحنه شوند و عملا به مردم نشان دهند که چه برنامه‌هایی برای انتخابات آینده دارند و درصورت پیروزی چگونه عمل خواهند کرد.

 

*** اصلاح‌ طلبان با برنامه‌تر و دلسوز‌تر هستند

 

گرچه نباید از این مساله نیز بگذریم که اصلاح‌ طلبان نسبت به گروه‌های دیگر با برنامه‌تر و دلسوز‌تر هستند.

درست است که بر اساس رفتارهایی که در دولت اصلاحات دیده‌ شد و بعدا نیز در صحبت‌های وی نمود پیدا کرد، مردم به جریان اصلاحات اطمینان پیدا کردند، اما آنچه که مسلم است اصلاح‌طلبان باید نوعی بازنگری درونی در خود داشته باشند و ببینند که در این دوره‌ای که مردم به آنها رأی دادند، در نهادهای انتخابی چه کردند. سخن نابجایی نیست که بگوییم مردم در انتخابات قصد شرکت نداشتند و برای حضور اصلاح‌طلبان در صحنه حاضر شدند به پای صندوق‌های رأی بیایند و به آنها رأی دهند.

لذا همین مردم اکنون برای حضور مجدد در انتخابات عمل می‌خواهند و منتظرند که اگر حرکتی بر محوریت منافع و مطالبات خود از سوی اصلاح‌طلبان مشاهده نکنند، نگاه دیگری داشته باشند و شاید در آن صورت دیگر اصلاح‌ طلبان سرمایه اجتماعی خود را پشت سر نداشته باشند.

 

*** انتقاد از برخی رفتارها و عملکردهای اصلاح‌طلبان

 

البته نسبت به برخی رفتارها و عملکردهای اصلاح‌طلبان در برخی جاها گلایه و انتقاد وجود دارد که باید این مسائل و کاستی‌ها هرچه سریع‌تر حل شود.

به‌خصوص اینکه تمام کارهای دولت که چندان هم موفق نبوده به طریقی از طرف رقبا و مخالفان و دلواپسان به نام اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود.

لذا اصلاح‌طلبان باید با عملکرد مناسب خود در این فاصله چند ماه مانده به انتخابات نشان دهند که اگر دولت نیز ضعفی دارد، نشان از بدی عملکرد مدیران است و این مساله ارتباطی به اصلاح‌طلبان ندارد؛ چرا که آنها صرفا جریان حامی دولت بوده و هستند و در مسائل اجرایی هیچ‌گونه دخالتی نداشته‌اند.

 

*** شفافیت و صداقت اصلاح طلبان

 

اصلاح‌طلبان باید شفاف، صریح و منطقی با مردم سخن بگویند، اشتباهات و ضعف‌های عملکردی خود را بپذیرند و درصدد جبران آن برآیند. مسلما اگر مردم این شفافیت و صداقت را از سوی اصلاح‌ طلبان ببینند و دلایلی که موجب عدم موفقیت و کامیابی اصلاح‌طلبان بوده را متوجه شوند بازهم اعتماد و امید خود را به اصلاح‌طلبان باز خواهند یافت.

البته سخن رئیس دولت اصلاحات نیز که پیش از سال جدید در دیدار جمعی از فراکسیون امید مبنی بر ایجاد تحولی عظیم از سوی دولت برای ایجاد رضایتمندی در میان مردم کاملا درست است.

چرا که به جرأت می‌توان گفت عملکرد دولت در شرایط فعلی در ناامیدی و عدم اعتماد جامعه نسبت به اصلاح‌طلبان نقش بسزایی داشته است.

لذا دولت باید در این فاصله تا انتخابات با انجام کارهایی مثبت، به خصوص در حوزه اقتصادی، زمینه‌های بازیابی اقبال عمومی خود و بازگشت سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را فراهم آورد.

 

منبع: منتخبین «مرکز اطلاع رسانی انتخابات ایران»

 

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=2029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.