• امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3
گفتگوی ویژه خبری

سند توسعه فرهنگ و مهدویت؛ جزئیات و برنامه‌ها + فیلم

  • کد خبر : 11687
  • 17 اسفند 1401 - 22:55
سند توسعه فرهنگ و مهدویت؛ جزئیات و برنامه‌ها + فیلم

برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط به بررسی جزئیات و برنامه‌های سند توسعه فرهنگ و مهدویت پرداخت.

برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط به بررسی جزئیات و برنامه‌های سند توسعه فرهنگ و مهدویت پرداخت.

 

سعید سیفی گفتگوی ویژه خبری

دکتر سعید سیفی مجری گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما

 

*** سند توسعه فرهنگ و مهدویت

 

به گزارش منتخبین، چند روزی می‌شود که آخرین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، منتشر شده‌اند. دو مورد از این مصوبات، «سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» و «اساسنامه موسسه جهانی ولایت» بود که از سوی ابراهیم رییسی به عنوان رییس شورای انقلاب فرهنگی، برای اجرا ابلاغ شدند.

«سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» اسفند‌ماه سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود. در بخش مقدمه آن آمده «توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار با راهبری و مدیریت حکومت اسلامی تحت ولایت ولی فقیه، با مشارکت آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نهادهای مردمی، در جهت زمینه‌‎‎سازی برای تحقق ولایت عظمای مهدوی از طریق خودسازی، جامعه‌پردازی، نظام‌سازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی، با محوریت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، با رویکرد عالمانه، ملی، جهانی، تقریبی، جامع و کارآمد تحقق می‌یابد». برای اجرایی شدن مفاد و اهداف «سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» ستادی با عنوان «ستاد توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» تشکیل می‌شود که ریاست آن به «مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور یا قائم مقام او» محول می‌شود.

اعضای این ستاد نیز عبارتند از: «سه نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب شورا و با حکم رییس‌جمهوری، تولیت مسجد جمکران، نمایندگان سازمان صدا و سیما، سازمان‌ برنامه و بودجه کشور، سازمان اوقاف و امورخیریه، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارشاد، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، در سطح معاونت دستگاه، دو نفر از صاحبنظران مراکز پژوهشی و آموزشی مهدوی حوزوی، دو نفر از صاحبنظران دانشگاهی مهدوی و یک نماینده از تشکل‌های مردمی مهدوی». بر این اساس، دبیرخانه ستاد در «جمکران» مستقر می‌شود و دبیر آن «تولیت مسجد جمکران» است.

همچنین ستادی به نام «ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» موظف شده تا بودجه «ستاد توسعه فرهنگ مهدویت و انتطار» را تامین کند. این مصوبه سازمان برنامه و بودجه را موظف کرده که «بودجه مورد نیاز برای اجرای این مصوبه را در سقف بودجه سنواتی دستگاه‌های مجری و بر اساس برنامه‌های اجرایی به تفکیک سال تأمین کند». به عبارت دیگر از سال آینده ستاد توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار، دارای ردیف بودجه مستقل یا ذیل «ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» خواهد بود.

 

در همین راستا برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی جزئیات و برنامه‌های سند توسعه فرهنگ و مهدویت اختصاص داشت که در ادامه می‌توانید این برنامه را ملاحظه نمایید:

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=11687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.