• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3
منتخبین گزارش می‌دهد:

اطلاعیه شماره ۱ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 11720
  • 14 آبان 1402 - 9:17
اطلاعیه شماره ۱ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی

اطلاعیه شماره ۱ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

اطلاعیه شماره ۱ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

 

*** اطلاعیه شماره ۱ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی

 

به گزارش منتخبین، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است:

«اِنَّ اللهَ یأمُرُکُم اَن تُؤَدُّوا الاَماناتِ اِلَی اَهلِها»
(سوره مبارکه نساء، آیه ۵۸)

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تجلیل از سلحشوری و مقاومت ملت مظلوم فلسطین در مبارزه با اشغالگران ستمگر و دعا برای توفیق رزمندگان اسلام در آزادسازی قدس شریف، به حسب وظیفه قانونی، گزارشی از نظارت بر فرآیندهای انتخابات را به استحضار ملت شریف ایران و مسئولین محترم می‌رساند.

پس از تعیین اعضای هیات مرکزی نظارت توسط شورای محترم نگهبان، با برگزاری جلسات و با تدوین آیین‌نامه نحوه فعالیت، رئیس، نائب‌رئیس، دبیر، سخنگو و منشی نیز انتخاب گردید؛ در ادامه با رعایت اصل بی‌طرفی برای هر استان، پنج نفر از شخصیت‌های واجد شرایط قانونی به عنوان اعضای هیئت‌های نظارت استان‌ها (۱۵۵ نفر) انتخاب شدند.

همچنین ۱۴۴۶ نفر به عنوان اعضای هیأت‌های نظارت شهرستان (برای هر شهرستان سه نفر) انتخاب و ۱۰۲۱ نفر به عنوان نمایندگان هیات‌های نظارت در بخش‌ها از اقشار مردمی، آگاه و دارای شرایط قانونی منصوب شدند.

در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۲ همایش تخصصی – آموزشی اعضای هیات‌های نظارت استان‌های سراسر کشور با حضور اعضای محترم شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت برگزار گردید.

هیات‌های مرکزی نظارت، استان و شهرستان‌ها، حسب وظیفه قانونی و در راستای تضمین حقوق اشخاص و حاکمیت، بر فرآیندهای ثبت درخواست متقاضیان (پیش ثبت‌نام)، تشکیل هیات‌های اجرایی و ثبت‌نام داوطلبان از طریق ناظران و کارشناسان خود و بر اساس گزارش‌های تخصصی و میدانی نظارت داشته است.

هیأت اجرایی مرکزی برای نخستین بار براساس قانون جدید و با بررسی صلاحیت معتمدان پیشنهادی در ۲ مرحله، تشکیل گردید. پس از آن در هیات‌های نظارت شهرستان‌های سراسر کشور، صلاحیت تعداد ۳۶ هزار و ۴۴۲ نفر برای ۴۸۲ شهرستان و ۶۹۵ بخش، به عنوان معتمدان هیات‌های اجرایی تایید شد.

از ابتکارات اصلاح قانون انتخابات، ثبت درخواست متقاضیان (پیش ثبت‌نام) بود که به صورت الکترونیکی و با نظارت کارشناسان فنی و تخصصی هیات مرکزی نظارت با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و با اتخاذ رویکرد هوشمندسازی و استعلام شرایط متقاضیان از نهادهای ذی‌صلاح انجام شد.

با تأیید پرسشنامه داوطلبی در هیات مرکزی نظارت، فرآیند الکترونیکی سامانه ثبت‌نام از داوطلبان، از تاریخ ۲۷ مهرماه تا ۳ آبان ماه به صورت مجازی از سوی وزارت کشور و با نظارت هیات مرکزی نظارت صورت پذیرفت.

همزمان با نظارت بر فرآیندهای پیش‌گفته، هیات مرکزی نظارت با برگزاری جلسات متعدد، بر حسن انجام امور دیگری مانند تأیید طرح پیشنهادی تعرفه‌های رأی از سوی وزارت کشور، پاسخ به سوالات مختلف در خصوص قانون جدید انتخابات و شرایط داوطلبان، چگونگی اجرایی شدن قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی و… اهتمام داشته است.

هیأت مرکزی نظارت، ضمن تقدیر از همکاری وزارت محترم کشور و هیأت‌های اجرایی انتخابات، به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهد به حول و قوه الهی در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه به وظایف قانونی خود عمل نماید.

 

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://montakhabin.ir/?p=11720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.